Premiery | 30.08.23

Alfa Romeo 33 Stradale, powrót legendy

Po ponad 50 latach Alfa Romeo powraca do świata samochodów „fuoriserie” (budowanych na zamówienie) z limitowaną serią 33 sprzedanych już egzemplarzy.

Alfa Romeo z radością ogłasza odrodzenie „fuoriserie” (zbudowanego na zamówienie) 33 Stradale, prawdziwego manifestu możliwości włoskiej marki – teraz i w przyszłości – pod względem stylu i wrażeń z jazdy. Z zaledwie 33 ekskluzywnymi egzemplarzami, wyprodukowanymi w wyniku unikalnego procesu rzemieślniczego, nowe dwumiejscowe coupé łączy w sobie dziedzictwo i przyszłość Alfy Romeo jako symbol szlachetnego włoskiego sportu.

 

Aby marzenie się spełniło, niezbędna jest spora dawka odwagi i szczypta zdrowego szaleństwa, ten sam przepis na historyczny samochód uważany przez wielu za jeden z najpiękniejszych w historii, 33 Stradale z 1967 roku. Dziś, z tą samą śmiałością i wizją, zespół Alfa Romeo zaprojektował i opracował nowego 33 Stradale, autentyczne dzieło sztuki w ruchu, idealne połączenie piękna i technologii.

 

Wyprodukowany przez Alfa Romeo Centro Stile, nowy 33 Stradale jest inspirowany historycznym modelem z 1967 roku, z wzbogaceniem rzeźbiarskiego piękna i elementami designu zaczerpniętymi z nowego języka stylu Alfy Romeo. Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się idealną równowagą proporcji, objętości i właściwości powierzchni, aby osiągnąć uosobienie niezbędnego piękna Alfy Romeo.

 

Przodowy design charakteryzuje się potężną i muskularną sylwetką. Wyróżniające się funkcje obejmują kultową tarczę i złożone oświetlenie o eliptycznej podstawie.

 

Profil jest dynamiczny i smukły, z drzwiami motylkowymi wyposażonymi w dwa duże wloty powietrza. Nadwozie jest wysunięte do przodu, a jego powierzchnie są modelowane zgodnie z formalną ekspresją Alfy Romeo. Narożne otwory drzwi i duży, panoramiczny dach zapewniają kierowcy niepowtarzalny widok z kokpitu samolotu. Otwarcie maski i drzwi podkreśla teatralny wygląd samochodu.

 

„Brutalną” konstrukcję tyłu równoważy falisty przód, którego maksymalna wysokość znajduje się pośrodku dachu, co stanowi unikalny element konstrukcyjny. Przestrzeń wyraża siłę samochodu dzięki ściętemu tyłowi, grafice w kształcie litery V i okrągłym zespołom tylnych świateł.


 
Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się trójwymiarowy wyświetlacz teleskopowy, który umożliwia kierowcy pierwszą w swoim rodzaju interakcję.


 
Kierownica pozbawiona wszystkich zwykłych przycisków zapewnia czystą przyjemność z jazdy. Na desce rozdzielczej przypominającej kokpit znajdują się elementy sterujące umieszczone na różnych poziomach, w tym nad głową, w podsufitce. W desce rozdzielczej i tunelu środkowym inspirowanym lotnictwem zastosowano takie materiały, jak aluminium, włókno węglowe, skóra i Alcantara. Zawijane siedzenia na nowo interpretują fotele swojego poprzednika, zapewniając komfort i ergonomię. Każdy szczegół został zaprojektowany tak, aby stworzyć ekskluzywne i wciągające środowisko, zachowując estetyczne i techniczne dziedzictwo Stradale 33 z 1967 roku.


 
Nowa Alfa Romeo może być wyposażona w silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM. Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, przekazywany na tylne koła poprzez 8-biegową skrzynię DCT, pomaga w przenoszeniu siły na podłoże.
 
Opcjonalna konfiguracja BEV zapewnia ponad 750 koni mechanicznych przy zasięgu 450 km WLTP.
 
Wydajność jest znakomita w obu wersjach. Prędkość maksymalna wynosi 333 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż trzy sekundy.


 
Nowy 33 Stradale może poszczycić się najlepszymi osiągnięciami inżynierii Alfa Romeo, z dwuwahaczowym, aktywnym zawieszeniem. System podnoszenia przedniej osi umożliwia podniesienie przodu podczas pokonywania przeszkód takich jak nierówności, szyny lub podczas wjazdu na parkingi lub garaże, aby uniknąć uszkodzenia nadwozia. Kierowca może włączyć tę funkcję za pomocą elementu sterującego „Assetto” (konfiguracja) na konsoli środkowej, podczas jazdy z prędkością poniżej 40 km/h. Układ hydrauliczny podnosi przednią oś o prawie 50 mm, aby pokonać przeszkodę. System powraca do standardowej wysokości po ręcznym wyłączeniu systemu lub po przekroczeniu ustawionego ograniczenia prędkości.


 
Aluminiowa rama w kształcie litery H i skorupa skorupowa z włókna węglowego zapewniają sztywność i lekkość. Aby zapewnić wysoką sztywność i bezpieczeństwo, konstrukcja dachu została wykonana z włókna węglowego i aluminium, na którym wspierają się drzwi motylkowe na zawiasach. Ramy okienne również wykonane są z włókna węglowego. Kontynuując temat lekkości, tylna szyba wykonana jest z poliwęglanu.



Przydatne informacje, które powinien znać każdy kamperowicz
Wiadomości | 31.05.23

Przydatne informacje, które powinien znać każdy kamperowicz

Czy użytkownicy kamperów mogą biwakować poza wyznaczonymi miejscami? Czy mogą zatrzymać się na noc w leśnej głuszy? Pokazujemy kilka narzędzi jak to łatwo sprawdzić.

Największy na świecie kryty, wielopoziomowy tor kartingowy w New Jersey
Wiadomości | 08.08.23

Największy na świecie kryty, wielopoziomowy tor kartingowy w New Jersey

Dwa ogromne, wielopoziomowe tory z 10 różnicami wysokości, 90 gokartów, a także inne atrakcje, takie jak 19 torów do rzucania siekierą, przejażdżka 40-metrową wieżą zrzutową i ponad 140 gier arkadowych.

Nowy, lekki supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight, budowany na zamówienie
Tuning | 17.03.23

Nowy, lekki supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight, budowany na zamówienie

Światowa premiera: TECHART prezentuje GTstreet R Flyweight i wprowadza własną markę dla indywidualizacji zorientowanej na osiągi.