Concept Cars | 21.05.20

Akademia SKODY wznawia pracę nad samochodem koncepcyjnym SCALA w wersji Spider

Trzydziestu jeden studentów Akademii ŠKODY powróciło do pracy nad tworzeniem siódmego studenckiego samochodu koncepcyjnego. Po przymusowej przerwie studenci wraz z nauczycielami mogą powrócić do pracy nad kompaktowym modelem SCALA w wersji Spider.


Akademia SKODY wznawia pracę nad samochodem koncepcyjnym SCALA w wersji Spider

Trzydziestu jeden studentów Akademii ŠKODY powróciło do pracy nad tworzeniem siódmego studenckiego samochodu koncepcyjnego. Projekt został tymczasowo zawieszony w połowie marca, wraz z całkowitym wstrzymaniem produkcji w fabrykach ŠKODA AUTO. Po przymusowej przerwie studenci wraz z nauczycielami mogą powrócić do pracy nad kompaktowym modelem SCALA w wersji Spider. Teoretyczna część projektu będzie prowadzona w formie wideokonferencji. Zajęcia praktyczne zostaną wznowione 1 czerwca, zgodnie z przepisami dotyczącymi pandemii Covid-19 obowiązującymi szkoły i placówki oświatowe na terenie Czech. Nowy termin prezentacji nowego modelu koncepcyjnego nie został jeszcze ustalony.  

- Przygotowanie wznowienia prac nad projektem siódmego samochodu koncepcyjnego było dla nas wszystkich ogromnym wyzwaniem. W ciągu ostatnich kilku tygodni pracowaliśmy nad stworzeniem niezbędnych zasad pozwalających studentom przynajmniej częściowo kontynuować pracę nad projektem „Samochodu Studenckiego 2020”. Pomimo zbliżających się egzaminów końcowych, które wzmagają presję czasu, chęć studentów do zaprezentowania nowego, spektakularnego modelu nie zmniejszyła się. Cieszy nas, że pojawiła się perspektywa rozpoczęcia ostatniej fazy budowy pojazdu na początku czerwca bieżącego roku – komentuje Alois Kauer, który w lutym 2020 r. objął stanowisko kierownika Akademii ŠKODA

Od jesieni 2019 roku 31 uczniów Akademii ŠKODY w Mladá Boleslav pracuje nad projektem nowego samochodu koncepcyjnego. Po raz pierwszy studenci bazują na kompaktowym modelu ŠKODA SCALA, który przekształcają w spektakularną wersję Spider. Studenci pod okiem instruktorów samodzielnie wykonują wszystkie zadania: od stworzenia pierwszych szkiców, poprzez zaprojektowanie całego pojazdu, aż po własnoręczne jego zbudowanie. Wspierają ich inżynierowie ŠKODA i doświadczeni pracownicy działów rozwoju technicznego, projektowania i produkcji.

Od zeszłego tygodnia studenci pracują nad dalszą optymalizacją wnętrza i ostatecznymi zmianami w planowanych modyfikacjach nadwozia, przestrzegając przy tym zasad dystansu społecznego. W każdy wtorek odbywają się także wideokonferencje z udziałem wszystkich uczestników i kierownika projektu Zdenka Stanke.

- Przerwanie produkcji było wydarzeniem gwałtownym dla wszystkich pracowników firmy ŠKODA. Dla nas, studentów zaangażowanych w projekt Samochodu Studenckiego, był to nerwowy czas, w którym nie wiedzieliśmy, czy i kiedy będziemy mogli wznowić naszą pracę. Mamy tylko jedną szansę na udział w takim projekcie. Jesteśmy więc bardzo szczęśliwi i wdzięczni, że możemy w końcu kontynuować działania, nawet jeśli na razie są one możliwe jedynie za pośrednictwem wideokonferencji. Kiedy w czerwcu pojawi się możliwość kontynuowania prac praktycznych, postaramy się nadrobić stracony czas najlepiej jak potrafimy - mówi Štěpán Fabian, członek zespołu odpowiedzialny za prezentację pojazdu.

- Utrzymywanie bezpiecznej odległości od siebie przez cały czas, szczególnie w późniejszej fazie projektu, podczas części praktycznej, będzie wymagało szczególnego wysiłku. Dotyczy to przede wszystkim montażu końcowego, który będzie w całości wykonywany ręcznie. W związku z tym opracowaliśmy nowe procedury mające na celu minimalizowanie bezpośrednich kontaktów, a także zapewniamy odpowiednie wyposażenie ochronne w sytuacjach, w których zachowanie bezpiecznej odległości nie może być zagwarantowane przez cały czas. Zapewniamy również regularną dezynfekcję wszystkich narzędzi i materiałów. Pomimo tej wyjątkowej sytuacji, która jest wyzwaniem dla nas wszystkich, już teraz czekam na moment, w którym będziemy mogli zaprezentować nasz samochód dziennikarzom i szerokiej publiczności – dodaje Zdeněk Stanke, kierownik projektu.



Alfa Romeo 12C Prototipo. Przywracanie historii do życia
Tuning | 23.07.21

Alfa Romeo 12C Prototipo. Przywracanie historii do życia

Mimo upływu 80 lat czas nie zdołał stłumić pięknego dźwięku silnika, modelu, który był jednym z najbardziej wpływowych samochodów w historii sportów motorowych.

1949 godzin, 7 krajów europejskich i około 3700 km po prostu Abarth Tour of Europe
Wiadomości | 06.07.20

1949 godzin, 7 krajów europejskich i około 3700 km po prostu Abarth Tour of Europe

Dzisiejszy dzień ?Tour of Europe in 1949 Hours? rozpoczyna się ponownie od Turynu. Projekt jest ekscytującą europejską trasą na pokładzie Abarth 695 70 ° Anniversary, na wielostopniowej trasie o długości około 3700 km, z Holandii do Portugalii. Ponownie uruchamiamy potężny silnik limitowanej edycji stworzonej z okazji 70. urodzin marki Scorpion po dłuższym postoju w ciągu ostatnich kilku miesięcy z powodu blokady. Teraz jest gotowy, aby wrócić na trasę ?Tour of Europe in 1949 Hours?, świętowania historii marki Scorpion, a także zamiłowania do wyzwań i ciągłego poszukiwania wydajności.

Cadillac CELESTIQ ręcznie robiony, całkowicie elektryczny, ultraluksusowy sedan
Super Cars | 18.10.22

Cadillac CELESTIQ ręcznie robiony, całkowicie elektryczny, ultraluksusowy sedan

Najbardziej zaawansowany technologicznie Cadillac w historii ustanawia nowy standard motoryzacyjnego luksusu.