W 1998 roku Polo po raz pierwszy dodało te trzy kultowe litery do swojej nazwy, teraz mija ćwierć wieku po premierze a VW prezentuje limitowaną edycję obecnego Polo GTI o mocy 207 KM.
Podobnie jak jego „starszy brat” Golf GTI, Polo ma długą historię i wielu sportowych poprzedników. Volkswagen świętuje teraz ćwierć wieku Polo GTI specjalnym rocznicowym modelem Polo GTI Edition 25, limitowanym do 2500 egzemplarzy. Polo GTI Edition 25 będzie można zamawiać w Niemczech od 1 czerwca w cenie 35 205 euro.
Osiągi i prowadzenie pojazdu: mocny dwulitrowy silnik TSI o mocy 152 kW (207 KM) i momencie obrotowym 320 Nm rozpędza przednie koła Polo GTI Edition 25 od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Ponadto model jest standardowo wyposażony w specjalnie dostrojone sportowe zawieszenie. Obniża to karoserię o 15 milimetrów, a w połączeniu z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS zapewnia syntezę doskonałej dynamiki jazdy, lepszej trakcji i precyzyjnego prowadzenia typowego dla modeli GTI.
Ekskluzywne wyposażenie rocznicowe: nowy model specjalny również wizualnie podkreśla swoją wyjątkową pozycję: ma klasyczny wygląd GTI, z czerwonymi zaciskami hamulców i listwami ozdobnymi, wzorem plastra miodu na osłonie chłodnicy i chromowanymi końcówkami rur wydechowych. A to nie wszystko: Polo GTI Edition 25 ma wiele innych ekskluzywnych elementów wyposażenia, w tym 18-calowe felgi aluminiowe Adelaide w kolorze Black Glossy, czarny dach i czarne lusterka zewnętrzne, które nadają mu sportowy wygląd. Wnętrze jest standardowo wyposażone w sportowe fotele premium obite perforowaną czarno-czerwoną skórą, wykończone wyszytymi logo GTI oraz błyszczące czarne ozdobne elementy ozdobne z czerwonym napisem GTI. Logo „Jeden z 2500” na listwie progowej przypomni właścicielom, że ich pojazd jest jednym z limitowanej liczby.
Spojrzenie wstecz na 25 lat Polo GTI: Kiedy w 1979 roku pojawił się na rynku wariant GT pierwszej linii produktów Polo, wywołał spore poruszenie. Ale dopiero w 1998 roku i trzeciej generacji Polo samochód mógł nosić kultowe trzy litery. VW ograniczył produkcję pierwszego Polo GTI do 3000 sztuk i niedługo potem ogłosił, że model został wyprzedany. Kolejna wersja GTI pojawiła się kilka lat później, w 2006 roku. Edycja Pucharowa o mocy 132 kW (180 KM) była prawdziwą gratką dla fanów, ponieważ wizualnie wzorowana była na samochodach wyścigowych używanych w Pucharze Polo.
Potem była piąta generacja z 2010 roku: 1,4-litrowy silnik TSI z turbodoładowaniem i turbodoładowaniem okazał się hitem wśród entuzjastów GTI, a także zdobył nowych fanów. Następca z 2014 roku był siłą, z którą trzeba się liczyć: zupełnie nowy silnik TSI oferował moc 141 kW (192 KM) i prędkość maksymalną 236 km/h.
Polo nadal ewoluowało, a wraz z nim ewoluowała tradycja GTI: szósta generacja Polo od 2021 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów kompaktowych. Został on oparty na modułowej matrycy poprzecznej (MQB), co oznacza postęp technologiczny we wszystkich liniach produktowych, a także wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę pojazdu i doskonałe właściwości zderzeniowe.
RPA – Ojczyzna Polo GTI: Podobnie jak większość innych modeli Polo, Polo GTI Edition 25 jest produkowane w Kariega (Republika Południowej Afryki). „Nasz zespół w RPA jest naprawdę dumny z tego samochodu”, mówi Martina Biene, dyrektor zarządzająca i prezes Volkswagen Group South Africa (VWSA). „Polo ma tu długą tradycję – zwłaszcza Polo GTI”. Otwarta w 1951 roku fabryka znajduje się niedaleko Port Elizabeth i jest największą fabryką samochodów na kontynencie afrykańskim. VWSA produkuje Polo Vivo, Polo i – wyłącznie – Polo GTI.