Wiadomości | 17.05.23

25 lat Polo GTI! Volkswagen wprowadza na rynek specjalną edycję modelu Polo GTI Edition 25

W 1998 roku Polo po raz pierwszy dodało te trzy kultowe litery do swojej nazwy, teraz mija ćwierć wieku po premierze a VW prezentuje limitowaną edycję obecnego Polo GTI o mocy 207 KM.

Podobnie jak jego „starszy brat” Golf GTI, Polo ma długą historię i wielu sportowych poprzedników. Volkswagen świętuje teraz ćwierć wieku Polo GTI specjalnym rocznicowym modelem Polo GTI Edition 25, limitowanym do 2500 egzemplarzy. Polo GTI Edition 25 będzie można zamawiać w Niemczech od 1 czerwca w cenie 35 205 euro.

 

Osiągi i prowadzenie pojazdu: mocny dwulitrowy silnik TSI o mocy 152 kW (207 KM) i momencie obrotowym 320 Nm rozpędza przednie koła Polo GTI Edition 25 od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Ponadto model jest standardowo wyposażony w specjalnie dostrojone sportowe zawieszenie. Obniża to karoserię o 15 milimetrów, a w połączeniu z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS zapewnia syntezę doskonałej dynamiki jazdy, lepszej trakcji i precyzyjnego prowadzenia typowego dla modeli GTI.

 

Ekskluzywne wyposażenie rocznicowe: nowy model specjalny również wizualnie podkreśla swoją wyjątkową pozycję: ma klasyczny wygląd GTI, z czerwonymi zaciskami hamulców i listwami ozdobnymi, wzorem plastra miodu na osłonie chłodnicy i chromowanymi końcówkami rur wydechowych. A to nie wszystko: Polo GTI Edition 25 ma wiele innych ekskluzywnych elementów wyposażenia, w tym 18-calowe felgi aluminiowe Adelaide w kolorze Black Glossy, czarny dach i czarne lusterka zewnętrzne, które nadają mu sportowy wygląd. Wnętrze jest standardowo wyposażone w sportowe fotele premium obite perforowaną czarno-czerwoną skórą, wykończone wyszytymi logo GTI oraz błyszczące czarne ozdobne elementy ozdobne z czerwonym napisem GTI. Logo „Jeden z 2500” na listwie progowej przypomni właścicielom, że ich pojazd jest jednym z limitowanej liczby.

 

Spojrzenie wstecz na 25 lat Polo GTI: Kiedy w 1979 roku pojawił się na rynku wariant GT pierwszej linii produktów Polo, wywołał spore poruszenie. Ale dopiero w 1998 roku i trzeciej generacji Polo samochód mógł nosić kultowe trzy litery. VW ograniczył produkcję pierwszego Polo GTI do 3000 sztuk i niedługo potem ogłosił, że model został wyprzedany. Kolejna wersja GTI pojawiła się kilka lat później, w 2006 roku. Edycja Pucharowa o mocy 132 kW (180 KM) była prawdziwą gratką dla fanów, ponieważ wizualnie wzorowana była na samochodach wyścigowych używanych w Pucharze Polo.

 

Potem była piąta generacja z 2010 roku: 1,4-litrowy silnik TSI z turbodoładowaniem i turbodoładowaniem okazał się hitem wśród entuzjastów GTI, a także zdobył nowych fanów. Następca z 2014 roku był siłą, z którą trzeba się liczyć: zupełnie nowy silnik TSI oferował moc 141 kW (192 KM) i prędkość maksymalną 236 km/h.

 

Polo nadal ewoluowało, a wraz z nim ewoluowała tradycja GTI: szósta generacja Polo od 2021 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów kompaktowych. Został on oparty na modułowej matrycy poprzecznej (MQB), co oznacza postęp technologiczny we wszystkich liniach produktowych, a także wysoką wytrzymałość nadwozia, wzorowo niską masę pojazdu i doskonałe właściwości zderzeniowe.

 

RPA – Ojczyzna Polo GTI: Podobnie jak większość innych modeli Polo, Polo GTI Edition 25 jest produkowane w Kariega (Republika Południowej Afryki). „Nasz zespół w RPA jest naprawdę dumny z tego samochodu”, mówi Martina Biene, dyrektor zarządzająca i prezes Volkswagen Group South Africa (VWSA). „Polo ma tu długą tradycję – zwłaszcza Polo GTI”. Otwarta w 1951 roku fabryka znajduje się niedaleko Port Elizabeth i jest największą fabryką samochodów na kontynencie afrykańskim. VWSA produkuje Polo Vivo, Polo i – wyłącznie – Polo GTI.



Audi Online TV
Wiadomości | 04.05.20

Audi Online TV

Audi udostępniło specjalny dodatek do konfiguratora pokazujący w przystępny sposób techniczne szczegóły wybranych modeli Audi. Klienci przed skonfigurowaniem wybranego modelu mogą obejrzeć film na jego temat. Na chwilę obecną mamy do dyspozycji filmy do dwóch modeli, Q7 oraz Q5. Sukcesywnie ilość dostępnych filmów będzie się zwiększać.

Najstarsze samochody w Europie jeżdżą po polskich drogach
Wiadomości | 28.09.21

Najstarsze samochody w Europie jeżdżą po polskich drogach

Prawie 38 proc. jeżdżących po polskich drogach samochodów osobowych ma powyżej 20 lat, co jest najwyższym odsetkiem w Unii Europejskiej, wynika z danych Eurostatu.

McLaren Speedtail z Hybrydowym Hyper-GT
Wiadomości | 04.05.20

McLaren Speedtail z Hybrydowym Hyper-GT

Tajemnice Speedtaila. Elektryczny napęd rodem z toru wyścigowego i innowacyjna technologia akumulatorów w hybrydowym McLarenie Hyper-GT. Dzięki niej samochód przyspiesza od 0 do 300 km/h w niewiarygodnym czasie 13 sekund, a jego maksymalna prędkość to aż 403 km/h.