Trybunał Konstytucyjny wydał dzisiaj wyrok w ważnej sprawie dla kierowców.
Trybunał Konstytucyjny oświadczył dzisiaj, iż zatrzymanie prawa jazdy w przypadku kierowania pojazdem z prędkością przekraczającą dopuszczalną o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym jest niezgodne z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.
Chodzi o przepis wprowadzony nowelizacją Kodeksu karnego z 20 marca 2015 r., zgodnie z którym decyzja starosty jest wydawana wyłącznie na podstawie informacji organu kontroli ruchu drogowego.
Dokument urzędowy o przekroczenia przepisów w ruchu drogowym, który wydaje organ kontroli ruchu drogowego (Policja) jest przekazywany właściwemu dla danej sprawy Staroście, który wydaje decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy jednocześnie nie prowadzi własnych ustaleń dotyczących faktu przekroczenia przepisów w ruchu drogowym i to właśnie tutaj wskazano nieprawidłowość.
W związku z tym osoba, której zostało zatrzymane prawo jazdy, jest wówczas pozbawiona jakiejkolwiek możliwości kwestionowania prawidłowości pomiaru prędkości stwierdzonego przez organ kontroli ruchu drogowego.
Jak wiemy na prawidłowość pomiaru prędkości pojazdu przez radar ma wpływ wiele czynników. Wśród nich możemy wymienić między innymi takie jak natężenie ruchu czy sposób usytuowania radarów przy drodze.
Stwierdzane nieprawidłowości dotyczą także pomiaru prędkości dokonanego przy użyciu wideorejestratora zamontowanego w pojeździe użytkowanym przez służbę zajmującą się ochroną bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Grande Panda, model z segmentu B o długości poniżej 4 m, o czystych liniach, dobrze zorganizowanym, przestronnym, a jednocześnie kompaktowym wnętrzu mieszczącym 5 osób.
Dostępna tylko jako Roadster i wykończona ekskluzywnym dla Audi lakierem perłowym Goodwood Green, który był oferowany jako kolor produkowany seryjnie dla TT Roadster pierwszej generacji.
Smartfon idzie z nami wszędzie. A co by było, gdyby zastąpił ekran multimedialny w naszych samochodach?