Wiadomości | 31.05.21

Toyota Mirai bije rekord świata w dystansie pokonanym na jednym tankowaniu wodoru

Nowa Toyota Mirai poprawiła rekord z niecałych 890 km (należący do Hyundaia NEXO) do ponad 1000 km.

Nowy Mirai to pojazd elektryczny drugiej generacji firmy Toyota z ogniwami paliwowymi. Oferuje lepsze osiągi, smuklejszą i bardziej dynamiczną konstrukcję oraz nową dynamikę jazdy w porównaniu z produktem pierwszej generacji.

 

Ponadto zwiększona wydajność systemu ogniw paliwowych, wraz z wyższą pojemnością magazynowania wodoru i lepszą aerodynamiką, przyczynia się do zwiększenia zasięgu jazdy do około 650 km w normalnych warunkach jazdy, przy mniej niż 5 minutach tankowania. Aby osiągnąć ten rekord 1003 km przejechanych kilometrów, kierowcy przyjęli styl „jazdy ekologicznej”, ale nie stosowali specjalnych technik, których nie mogliby stosować kierowcy na co dzień.



CUE AI. Toyota przedstawia swojego robota do koszykówki
Wiadomości | 30.05.20

CUE AI. Toyota przedstawia swojego robota do koszykówki

CUE to robot do koszykówki ze wsparciem sztucznej inteligencji (AI), który zdobywa 100 na 100 rzutów, opracowany przez wolontariuszy Toyoty w wolnym czasie. Zespół programistów pracujący nad projektem jako prawdziwą pracą, przedstawił CUE4, czwartą generację, pod koniec 2019 r. Nowicjusze próbują niemożliwego od zera. Trzecia odsłona tego specjalnego projektu wewnętrznego.

Ostatnie testy nowego BMW serii 2 Coupe
Wiadomości | 17.05.21

Ostatnie testy nowego BMW serii 2 Coupe

Nowa edycja flagowego samochodu sportowego w segmencie kompaktowym premium przechodzi testy dynamiki jazdy i finalne strojenie.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.