Ponad milion sztuk sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat. Volkswagen zaprezentował nowe wersje T-Roc, T-Roc R i T-Roc Cabriolet.
Połączenie progresywnego wyglądu, sportowych osiągów i solidnej wszechstronności sprawiło, że T-Roc stał się popularnym, najlepiej sprzedającym się samochodem w ciągu ostatnich czterech lat. Bez bezpośredniego poprzednika stał się z dnia na dzień kluczowym filarem programu produktowego Volkswagena. Od wprowadzenia na rynek w 2017 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku gama modeli obejmuje niezwykle sportowy T-Roc R. Od wiosny 2020 roku T-Roc Cabriolet łączy mocne strony SUV-a z możliwością jazdy z otwrartym dachem.
Dzięki powierzchni pokrytej pianką i charakterystycznym szwom nowy panel deski rozdzielczej wprowadza nowoczesne i najwyższej jakości akcenty projektowe do wnętrza nowego T-Roc. Wyświetlacz systemu Infotainment ma teraz wygląd tabletu i jest umieszczony na desce rozdzielczej na linii wzroku z zestawem wskaźników za kierownicą. W zależności od wyposażenia wyświetlacz systemu Infotainment ma wymiary 8,0 cala lub 9,2 cala. Kompaktowy SUV jest standardowo wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników, który jest opcjonalnie dostępny w rozmiarze do 10,25 cala jako Digital Cockpit Pro. Wielofunkcyjna kierownica, która również jest częścią standardowego pakietu, ma nowy wygląd, który przyczynia się do intuicyjnego sterowania pojazdem.
Wysokiej jakości tapicerka drzwi z tkaniny jest teraz standardem. W liniach wyposażenia Style i R-Line tapicerka drzwi i podłokietniki są wykonane ze skóry ekologicznej i mają designerskie szwy, podobnie jak zagłówki. Kolejną cechą linii wyposażenia Style są środkowe panele komfortowych siedzeń w ArtVelours. W połączeniu z R-Line opcjonalnie dostępne są najwyższej klasy sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu (wcześniej dostępne tylko w T-Roc R) oraz skórzana tapicerka Nappa.
Linie nadwozia nowego T-Roc zostały wyostrzone, dzięki czemu jego niepowtarzalny design crossovera jest jeszcze bardziej uderzający. Reflektory LED i przyciemnione tylne światła są w standardzie. IQ LIGHT z matrycowymi reflektorami LED i podświetlaną listwą osłony chłodnicy, a także zespoły świateł tylnych z nową strukturą graficzną i dynamicznymi kierunkowskazami są dostępne na życzenie. Pięć nowych kolorów lakieru nadwozia i nowo zaprojektowane 17- i 19-calowe felgi aluminiowe zapewniają klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji samochodu.
Nowy T-Roc jest standardowo wyposażony w zaawansowane systemy wspomagania Front Assist i Lane Assist. Co więcej, nowy asystent jazdy IQ.DRIVE i przewidujący tempomat umożliwiają wspomaganie kierowania, hamowania i przyspieszania przy prędkościach do 210 km/h. Integrując sygnały z przedniej kamery, a także dane GPS i mapy, system sterowania pojazdem może uwzględniać lokalne informacje o ograniczeniach prędkości, znaki granic miasta, skrzyżowania i ronda.
Nowy T-Roc jest wyposażony w trzecią generację Modular Infotainment Toolkit (MIB3), który umożliwia korzystanie z różnych funkcji i usług internetowych. Z usług We Connect Plus można korzystać bezpłatnie w Europie przez rok w ramach standardowego pakietu. Oznacza to, że dostępna jest naturalna kontrola głosowa online i usługi przesyłania strumieniowego. W razie potrzeby funkcje Apple CarPlay™ i Android Auto™ można również bezprzewodowo zintegrować z systemem sterowania za pośrednictwem aplikacji App-Connect Wireless.
W zróżnicowanej ofercie napędów nowego T-Roca do wyboru są trzy silniki TSI i dwa TDI. W zależności od wybranego napędu, przednią oś napędza 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa DSG. Trzycylindrowy silnik TSI o pojemności 1,0 litra ma maksymalną moc 81 kW (110 KM). Czterocylindrowe napędy generują 110 kW (150 KM) jako 1,5-litrowy TSI i 140 kW (190 KM) jako 2,0-litrowy TSI. Ofertę uzupełniają dwa czterocylindrowe silniki TDI o pojemności 2,0 litra o mocy odpowiednio 85 kW (115 KM) i 110 kW (150 KM). Jako alternatywa dla napędu na przednie koła, napęd na wszystkie koła 4MOTION w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 kW (150 KM) zapewnia doskonałe przenoszenie mocy. 2,0-litrowy TSI o mocy 140 kW (190 KM) jest seryjnie łączony z systemem 4MOTION.