W swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu Mercedes EQS SUV oferuje mnóstwo przestrzeni i komfortu oraz rozbudowane usługi łączności nawet dla siedmiu osób.
Mercedes-Benz wkroczył w nową, całkowicie elektryczną erę również w wyższych segmentach rynku. Wkrótce pojawi się EQS SUV, trzecia seria modeli z tą architekturą opracowaną dla pojazdów elektrycznych. W swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu SUV oferuje dużo miejsca, komfort i łączność nawet dla siedmiu pasażerów. Dzięki mocnym silnikom elektrycznym, responsywnemu napędowi na wszystkie koła 4MATIC i inteligentnemu trybowi jazdy OFFROAD, SUV EQS z łatwością radzi sobie również w lekkim terenie.
Nowy SUV EQS dzieli długi rozstaw osi (3210 milimetrów) z EQS Limuzyna, ale jest o ponad 20 centymetrów wyższy. Wymiary wnętrza wynikają z tych dużych rozmiarów SUV-a oraz z zalet specjalnego projektu dostosowanego do platformy elektrycznej. Drugi rząd siedzeń można standardowo regulować elektrycznie. W bagażniku mieszczą się do czterech toreb golfowych. Opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi pojedynczymi siedzeniami i rozbudowanymi funkcjami zapewniającymi komfort dla wszystkich pasażerów.
Wszystkie SUV-y EQS mają elektryczny układ napędowy (eATS) na tylnej osi, a wersje z 4MATIC mają również eATS na przedniej osi. W modelach 4MATIC funkcja Torque Shift zapewnia inteligentny, płynnie zmienny rozdział momentu napędowego pomiędzy tylnymi i przednimi silnikami elektrycznymi, a tym samym wykorzystanie najbardziej wydajnych eATS w każdym przypadku. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi to stale wzbudzane silniki synchroniczne (PSM). Zaletami tej konstrukcji są wysoka gęstość mocy, wysoka sprawność i wysoka stałość mocy.
Dzięki SUV-owi EQS Mercedes-Benz robi duży krok w kierunku mobilności o zerowej emisji i zbliża się o krok do spełnienia ambicji 2039. Model jest produkowany w sposób całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. SUV EQS wprowadza na drogi realne rozwiązania w zakresie bezemisyjnej mobilności, inteligentnej ochrony zasobów i odpowiedzialnej gospodarki o obiegu zamkniętym.
Podwozie nowego SUV-a EQS ma czterowahaczową oś z przodu i niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ jest wyposażeniem standardowym. Poziom pojazdu można podnieść o kilka centymetrów. Oprócz trybów DYNAMIC SELECT ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL, wersje 4MATIC oferują OFFROAD, kolejny tryb do jazdy w terenie. Ponadto standardem jest skrętna tylna oś z kątem skrętu do 4,5 stopnia. Zapewnia dużą zwrotność w mieście i zwrotność na lądzie. Opcjonalnie, a także poprzez aktualizację OTA, dostępna jest wersja z kątem skrętu do 10 stopni.
Atrakcją wnętrza jest MBUX Hyperscreen (wyposażenie specjalne). Ten duży, zakrzywiony ekran rozciąga się prawie od słupka A do słupka A. Trzy ekrany znajdują się pod wspólnym szkłem osłonowym i łączą się wizualnie. 12,3-calowy wyświetlacz OLED dla pasażera z przodu zapewnia mu własny obszar wyświetlania i sterowania. W Europie i w coraz większej liczbie krajów pasażer na przednim siedzeniu może również oglądać dynamiczne treści, gdy pojazd jest w ruchu. Dzieje się tak, ponieważ Mercedes-EQ może polegać na inteligentnej, opartej na kamerze logice blokowania: jeśli kamera wykryje, że kierowca patrzy na wyświetlacz pasażera, system automatycznie przyciemnia dynamiczną treść.