MotorSport | 20.04.23

Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych

Wizja lekkiego, hipersportowego samochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze, który zostanie wyprodukowany w ilości 40 sztuk, po 4 miliony euro netto za sztukę.


Prototyp Bugatti Bolide wkracza w kolejną fazę testów rozwojowych

Kiedy pod koniec 2020 roku Bolide został po raz pierwszy zaprezentowany w ramach eksperymentu myślowego, przedstawiał wizję lekkiego, hipersportowego samochodu przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze, zapewniającego niezrównane osiągi, zbudowanego wokół kultowego silnika W16. To ambitne marzenie staje się rzeczywistością, ponieważ prototyp Bolide rozpoczyna kolejną fazę testów rozwojowych.

 

Bugatti ogłosiło, że model Bolide zostanie opracowany w limitowanej serii produkcyjnej wynoszącej zaledwie 40 sztuk. Koncentrując się na założeniu stworzenia najlepszego Bugatti przeznaczonego wyłącznie do jazdy po torze i mającego być najbardziej bezkompromisowym modelem, jaki kiedykolwiek pojawił się w Molsheim, reprezentuje on zupełnie nowy poziom inżynieryjnych, aerodynamicznych i technologicznych innowacji.

 

W przypadku modelu Bolide, Bugatti rozpoczęło od silnika quad-turbo W16, a następnie zbudowało wokół niego najlżejszy możliwy samochód. Jego minimalistyczne nadwozie zostało starannie zaprojektowane, aby wykorzystać maksymalną siłę docisku, najbardziej wydajne chłodzenie i wyjątkowy stosunek mocy do masy. Oczekuje się, że w ostatecznej formie Bolide będzie dostarczał 1600 KM i suchą masę tylko 1450 kg, aby poprawić magiczny stosunek 1:1.

 

Tworzenie Bolide to przypadek rzemiosła na zamówienie. Chociaż silnik może być znajomy w swoim układzie i pojemności, jest zintegrowany z Bolide w zupełnie inny sposób. Nowo ukształtowany monocoque z włókna węglowego w porównaniu z Chiron oznaczał przeprojektowanie wielu komponentów, w tym chłodzenia, skrzyni biegów i zawieszenia, z których każdy musiał być teraz umieszczony w niewiarygodnie kompaktowej i aerodynamicznej konstrukcji Bolide, z zapasem kilku milimetrów. Dzięki nowym mocowaniom silnika zawieszenie jednostki napędowej Bolide jest trzykrotnie sztywniejsze niż w Chironie. Wraz z uniballowymi łożyskami zawieszenia, Bolide daje kierowcy jeszcze dokładniejsze informacje zwrotne. Bolide wykorzystuje również wydrukowane w 3D tytanowe wahacze, które pomagają tworzyć skomplikowane kształty i lekkie komponenty.

 

Sam silnik ma kluczowe znaczenie dla doświadczenia Bolide, ale został subtelnie dostosowany do wyjątkowego charakteru tego samochodu. Zawsze pracuje na wszystkich czterech turbosprężarkach – idealnie sprawdza się na torze wyścigowym, gdzie obroty silnika są niezmiennie wysokie, ale także ze względu na wagę i opakowanie. Zespół dostroił silnik, aby zapewniał wyższe obroty na minutę i z powodzeniem połączył go ze zmodyfikowaną skrzynią biegów zaprojektowaną w celu zapewnienia jeszcze ostrzejszych osiągów.

 

Układ hamulcowy oferuje zupełnie nowy poziom wydajności i innowacyjności. W Chironie hamulce są skutecznym i trwałym układem węglowo-ceramicznym, ale Bolide wykorzystuje jeszcze bardziej odporne na ciepło hamulce węglowo-węglowe. Muszą one zostać dokładnie rozgrzane, zanim osiągną szczytową skuteczność, dlatego inżynierowie Bugatti zaprojektowali zupełnie nowe zaciski, które wydajniej generowałyby i pochłaniały ciepło. Z 18-calowymi oponami stworzono tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, a na każdym kole umieszczono karbonową osłonę, która pomaga chronić felgi przed ekstremalnym ciepłem generowanym przez hamulce.

 

Pierwsze dostawy Bolide rozpoczną się w 2024 r., a produkcja zostanie ograniczona do zaledwie 40 sztuk po cenie jednostkowej netto wynoszącej cztery miliony euro za sztukę.



Marka Jeep stawia na hybrydy plug-in, oto Renegade 4xe i Compass 4xe
Premiery | 20.07.20

Marka Jeep stawia na hybrydy plug-in, oto Renegade 4xe i Compass 4xe

Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.

Porsche przedstawia najpotężniejszego Cayenne wszechczasów
Wiadomości | 29.08.23

Porsche przedstawia najpotężniejszego Cayenne wszechczasów

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Najmocniejszy SUV marki to kompleksowo odnowiona trzecia generacja tego topowego SUV-a jako hybryda typu plug-in również w wersji coupe i pakietem GT.

1949 godzin, 7 krajów europejskich i około 3700 km po prostu Abarth Tour of Europe
Wiadomości | 06.07.20

1949 godzin, 7 krajów europejskich i około 3700 km po prostu Abarth Tour of Europe

Dzisiejszy dzień ?Tour of Europe in 1949 Hours? rozpoczyna się ponownie od Turynu. Projekt jest ekscytującą europejską trasą na pokładzie Abarth 695 70 ° Anniversary, na wielostopniowej trasie o długości około 3700 km, z Holandii do Portugalii. Ponownie uruchamiamy potężny silnik limitowanej edycji stworzonej z okazji 70. urodzin marki Scorpion po dłuższym postoju w ciągu ostatnich kilku miesięcy z powodu blokady. Teraz jest gotowy, aby wrócić na trasę ?Tour of Europe in 1949 Hours?, świętowania historii marki Scorpion, a także zamiłowania do wyzwań i ciągłego poszukiwania wydajności.