Ze zwiększoną wydajnością, ostrzejszym designem i nową koncepcją obsługi. Wszystkie trzy dostępne wersje mają znacznie większą moc niż ich poprzednicy.
Macan, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2014 roku zamówiło 600 000 klientów na całym świecie, odgrywa szczególną rolę w Porsche: około 80 procent wszystkich nabywców Macana to nowi klienci Porsche. Ponadto odsetek kobiet kupujących Macana stale rośnie w ostatnich latach i jest najwyższy we wszystkich liniach produktów Porsche. W Chinach, największym rynku Macan, prawie 60 procent kupujących to kobiety.
Porsche jeszcze bardziej wyostrzyło wygląd swojego kompaktowego SUV-a, wprowadzając szereg konkretnych zmian. Przeprojektowany przód z wstawką w kolorze nadwozia podkreśla szerokość Macana, dzięki czemu na drodze wygląda jeszcze bardziej imponująco. W nowym GTS środek części przedniej oraz inne elementy są wykończone na czarno. Tył jest teraz zaokrąglony w kierunku drogi przez efektowny dyfuzor o szczególnie technicznym designie. Tu i z przodu ma nową strukturę 3D. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) i lusterkami zewnętrznymi Sport Design są teraz standardem we wszystkich modelach.
Łącznie dla nowego Macana dostępnych jest 14 kolorów, w tym nowe kolory Papaya Metallic i Gentian Blue Metallic, a także Python Green dla Macana GTS z pakietem GTS Sport. Dzięki opcjom indywidualnego koloru i lakieru na próbkę, Porsche Exclusive Manufaktur znacznie zwiększa swobodę projektowania Macana. W standardzie montowane są również większe koła: co najmniej 19 cali dla Macan, 20 cali dla Macan S i 21 cali dla Macan GTS. Do asortymentu dodano również siedem nowych wzorów kół.
Nowe Porsche Macan oferuje znacznie ulepszone wnętrze z nowoczesną i elegancko zaprojektowaną konsolą środkową. Jego nowa koncepcja obsługi, która wykorzystuje powierzchnie dotykowe zamiast przycisków dotykowych, zapewnia przejrzystą strukturę kokpitu. Nowa, krótsza dźwignia zmiany biegów znajduje się pośrodku przejrzystego modułu sterującego. Zegar analogowy w górnej części deski rozdzielczej jest teraz również standardowym wyposażeniem. Opcjonalnie dostępnych jest wiele skórzanych tapicerek i kontrastujących pakietów szwów w kolorach Gentian Blue, Papaya lub Crayon, które dodają wnętrzu nowych akcentów kolorystycznych. Macan nadal oferuje w standardzie wiele funkcji i usług online. Można nimi sterować za pomocą 10,9-calowego ekranu dotykowego Full HD systemu Porsche Communication Management lub za pomocą poleceń głosowych. Macan przejmuje nowe kierownice wielofunkcyjne i sportowe GT z modelu 911.
Nowe modele Macan oferują również szerokie pasmo zawieszenia, równoważąc maksymalny komfort zawieszenia i dynamiczne osiągi samochodu sportowego. Podwozie zostało jeszcze bardziej zoptymalizowane: Macan reaguje teraz z jeszcze większą czułością i bardziej bezpośrednio na sytuację na drodze i warunki drogowe, zapewniając kierowcy jeszcze lepsze informacje zwrotne za pośrednictwem kierownicy. W tym celu elementy, takie jak charakterystyka amortyzatorów Porsche Active Suspension Management (PASM), zostały ponownie przystosowane specjalnie dla tego modelu. Aktywnie i stale reguluje siłę tłumienia dla każdego koła. PASM jest dostępny jako opcja dla Macan i jest standardem dla modeli S i GTS.
Teraz Macan GTS wyróżnia się na tle innych wersji jeszcze bardziej niż wcześniej dzięki seryjnemu sportowemu zawieszeniu pneumatycznemu, które obniża nadwozie o 10 milimetrów. Dynamiczne zalety nowego GTS wynikają przede wszystkim z faktu, że zawieszenie pneumatyczne jest o 10 procent sztywniejsze na przedniej osi i 15 procent sztywniejsze na tylnej osi w porównaniu z poprzednikiem. Opcjonalny pakiet GTS Sport dodatkowo zwiększa dynamiczny potencjał samochodu, z 21-calowymi obręczami GT z oponami wyczynowymi, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i pakietem Sport Chrono.