MotorSport | 04.02.23

Po ponad dwóch dekadach Ford wraca do Formuły 1

Kultowy amerykański producent samochodów powraca do Formuły 1 jako strategiczny partner techniczny panujących mistrzów Red Bull Powertrains.

Po ponad dwóch dekadach Ford wraca do Formuły 1. Kultowy amerykański producent samochodów i Red Bull Powertrains nawiązują długoterminowe strategiczne partnerstwo techniczne w celu opracowania hybrydowej jednostki napędowej nowej generacji, która ma być używana od sezonu 2026 Formuły 1 dalej.

 

Red Bull Ford Powertrains będzie dostarczać jednostki napędowe zarówno dla zespołów Oracle Red Bull Racing, jak i Scuderia AlphaTauri od 2026 do co najmniej 2030 roku.

 

Począwszy od 2023 roku, Ford i Red Bull Powertrains będą pracować nad opracowaniem jednostki napędowej, która będzie częścią nowego regulaminu technicznego, w tym silnika elektrycznego o mocy 350 kW oraz nowego silnika spalinowego, zdolnego do przyjmowania w pełni zrównoważonych paliw, gotowego na sezon 2026.

 

Ford zapewni wiedzę techniczną we wszystkich obszarach, w których może wnieść wartość dodaną do czołowego zespołu mistrzostw świata. Obszary, które należy wspólnie zbadać, to rozwój silników spalinowych i kluczowe osiągnięcia, takie jak technologia ogniw akumulatorowych i silników elektrycznych, oprogramowanie do sterowania jednostkami napędowymi i analizy.

 

„Wspaniale jest powitać Forda z powrotem w Formule 1 dzięki temu partnerstwu” — powiedział Christian Horner, dyrektor i dyrektor generalny zespołu Oracle Red Bull Racing. „Jako niezależny producent silników, możliwość korzystania z doświadczenia OEM, takiego jak Ford, stawia nas w dobrej pozycji na tle konkurencji. To producent o bogatej historii motoryzacji, która obejmuje pokolenia. Od Jima Clarka po Ayrtona Sennę i Michaela Schumachera, rodowód mówi sam za siebie. Dla nas jako Red Bull Powertrains otwarcie kolejnego rozdziału tej dynastii, jako Red Bull Ford, jest niezwykle ekscytujące. Rok 2026 jest jeszcze trochę daleko, ale dla nas praca już się zaczyna, gdy patrzymy w nową przyszłość i ciągłą ewolucję Oracle Red Bull Racing”.

 

Ford zainwestuje 50 miliardów dolarów, aby przewodzić rewolucji samochodów elektrycznych na całym świecie. Jest to firma zajmująca się pojazdami elektrycznymi numer 2 w USA, dzięki sukcesowi F-150 Lightning i Mustanga Mach-E, a także liderem rynku na wielu rynkach na całym świecie dzięki E-Transit. Ford pracuje nad zaspokojeniem zwiększonego zapotrzebowania konsumentów i dostarczaniem 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie na całym świecie do końca tego roku i 2 milionów na całym świecie do końca 2026 r. w ramach swojego planu Ford+.

 

W 2026 roku Ford będzie jedynym producentem, który będzie rywalizować w dyscyplinach wyścigowych, od zwykłych sportów motorowych po Formułę 1, obejmującą WEC i IMSA, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans z Mustangiem GT3, WRC z M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, Baja 1000 z Ranger Raptor i Bronco oraz NASCAR, NHRA i Supercars z Mustangiem. Ford nadal wykorzystuje swoje wysiłki w wyścigach, aby przyspieszyć wprowadzanie innowacji, najnowszych technologii i oprogramowania dla konsumentów i będzie nadal to robić poprzez to nowe partnerstwo na szczycie sportów motorowych dla przyszłych pojazdów elektrycznych Forda.



Nowy Aston Martin V12 Vantage
Premiery | 16.03.22

Nowy Aston Martin V12 Vantage

Ograniczony do 333 sztuk kultowy model V12 Vantage, w którym po raz ostatni zostanie zamontowany silnik Twin Turbo V12 o pojemności 5,2 litra. Wszystkie egzemplarze zostały sprzedane jeszcze przed premierą.

Lancia Pu+Ra HPE
Concept Cars | 16.04.23

Lancia Pu+Ra HPE

Pierwszy samochód nowej ery marki, w 100% elektryczny, przedstawiający wizję przyszłości jeśli chodzi o zasięg, czas ładowania i zużycie energii.

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate
Premiery | 18.01.23

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate

Limitowana edycja DBS 770 Ultimate do 499 egzemplarzy oznacza koniec obecnej produkcji flagowego modelu DBS, kultowego Super GT Astona Martina.