Wiadomości | 24.12.23

Nowy McLaren GTS

McLaren przedstawia nowego GTS, który dołącza do gamy McLarena jako następca GT. Superlekki GTS został zaprojektowany, aby zachwycić kierowców.


Nowy McLaren GTS

McLaren przedstawia nowego GTS, który dołącza do gamy McLarena jako następca GT. Superlekki GTS został zaprojektowany, aby zachwycić kierowców, którzy oczekują doskonałości dynamiki i emocji z jazdy McLarena, a także komfortu jazdy, wyrafinowania i przestrzeni bagażowej dostosowanej do rutynowych podróży i dłuższych podróży.

 

„Nowy McLaren GTS oferuje niezrównane połączenie dynamiki jazdy i osiągów McLarena z wyrafinowaniem i praktycznością. Jeśli pragniesz prawdziwych wrażeń z jazdy supersamochodem, GTS to zapewni; gdy chcesz odpocząć w dłuższej podróży lub z bagażem na weekend, GTS jest idealnym towarzyszem. To samochód wierny wyścigowemu DNA McLarena, ale oferujący wiele poziomów możliwości”.
Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive

 

Zachowując główne zalety McLarena, takie jak piękny, ale funkcjonalny design, wiodący w swojej klasie stosunek mocy do masy – możliwy dzięki lekkiej konstrukcji z włókna węglowego skupionej na unikalnym podwoziu skorupowym – i niezrównanej dynamice jazdy, nowy GTS jest również jeszcze mocniejszy wizualnie i oferuje większy wybór specyfikacji zewnętrznych i wewnętrznych.

 

Eleganckie linie zewnętrzne GT pozostają podstawą pakietu aerodynamicznego i profilu samochodu, ale nowe ulepszenia wizualne oznaczają, że GTS jest jeszcze bardziej stanowczy. Z przodu GTS charakterystyczny styl „młota” został zaktualizowany o nową dolną część przedniego zderzaka. W tej części samochodu znajdują się nowo wyrzeźbione wloty powietrza, które są bardziej wyraziste, a szersze wloty umożliwiają skierowanie większej ilości powietrza do układu chłodnicy samochodu. Przednie łopatki wlotu powietrza mogą być wykonane z błyszczącego włókna węglowego, co odzwierciedla wyścigowe DNA McLarena i nadaje GTS bardziej agresywny wygląd. Na tylnych błotnikach nowe, wyższe wloty powietrza – dostępne również w błyszczącym kolorze z włókna węglowego – umieszczono na barkach samochodu. Podobnie jak przeprojektowany przód, ulepszenia tylnych błotników są funkcjonalne, umożliwiając większy przepływ powietrza do 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem.

 

Muskularny wygląd i powierzchnie GTS obejmują duży tylny dyfuzor i podwójne rury wydechowe – ta ostatnia również wchodzi w skład pakietu, który zapewnia na żądanie surową ścieżkę dźwiękową supersamochodu z opcjonalnym sportowym układem wydechowym.

 

Standardowo GTS jest wyposażony w błyszczące czarne wykończenie końcówki rury wydechowej, osłon lusterek i obramowań okien, co domyślnie zapewnia dyskretny wygląd. Nowe plakietki GTS, w tym nowe plakietki boczne, można zabarwić na czarno, wybierając opcję pakietu Stealth Badge Pack. Opcje wizualnego włókna węglowego obejmują pakiet karbonu pod podwoziem, który obejmuje przedni splitter, boczne listwy progowe oraz dolną część tylnego zderzaka i dyfuzor. Detale zewnętrzne, takie jak kierownice przednich wlotów powietrza, wloty powietrza w tylnych błotnikach i obudowy lusterek, mogą być również wykończone włóknem węglowym.

 

Podstawą modelu GTS jest monocoque podwozie MonoCell II-T z włókna węglowego, które charakteryzuje się mocną, ultralekką konstrukcją i sztywnością wymaganą przez supersamochód McLaren z silnikiem umieszczonym centralnie. Standardowy dach kompozytowy wykonany jest z włókna węglowego pochodzącego z recyklingu, co jest jednym z wielu rozwiązań zmniejszających masę zastosowanych w konstrukcji GTS, które przyczynia się do optymalnych osiągów i dynamiki pojazdu. Te wybory odgrywają zasadniczą rolę w umożliwieniu GTS zapewnienia ekscytujących wrażeń z jazdy lekkim supersamochodem, bez pogorszenia jakości jazdy lub niepotrzebnego hałasu, szorstkości i wibracji.



Ford GT 64 Prototype Heritage Edition
Tuning | 12.08.21

Ford GT 64 Prototype Heritage Edition

Limitowana edycja pojazdu jest inspirowana prototypem Forda GT z 1964 roku, który stał się jedynym amerykańskim supersamochodem, który wygrał Le Mans.

Niesamowity i-Cockpit w nowym PEUGEOT 308
Wiadomości | 22.03.21

Niesamowity i-Cockpit w nowym PEUGEOT 308

Wciągająca kontrola i holograficzny wyświetlacz w nowej wersji i-Cockpit z wbudowanym intuicyjnym systemem multimedialnym oraz z dostępem do internetu.

Koniec produkcji modeli spalinowych w Jaguarze
Wiadomości | 13.10.23

Koniec produkcji modeli spalinowych w Jaguarze

Po ponad 75 latach produkcji samochodów spalinowych Jaguar zdecydował, aby od 2025 roku stać się nowoczesną, luksusową marką w pełni elektryczną.