Po oszałamiającym debiucie wersji koncepcyjnej podczas Geneva Motor Show 2019, przyszedł czas na model produkcyjny pod nazwą Piëch GT.
W pełni elektryczny GT z zasięgiem WLTP wynoszącym 500 kilometrów. Szybkie ładowanie CCS do 80% pojemności baterii w około osiem minut. Rozwój ogniw baterii o czasie ładowania poniżej pięciu minut w specjalnie rozbudowane stacje ładowania.
Elastyczna koncepcja z modułową architekturą pojazdu służy jako podstawa dla dalszych wariantów nadwozia. Oprócz Piëch GT, rodzina produktów będzie stopniowo uzupełniana o sportowe modele elektryczne. Piëch SUV i sportowy sedan o nazwie Piëch Sportlimousine. „Nasza modułowa koncepcja daje nam nie tylko swobodę w projektowaniu, aby stworzyć pojazdy, które są jak najbardziej atrakcyjne, ale jednocześnie służy jako platforma dla wszystkich innych wersji modelowych. Początkowo wyraźnie skupiono się na dwumiejscowym samochodzie sportowym Piëch GT, podczas gdy sportowy SUV Piëch bedzie miał za zadanie zwiększyć sprzedaż, a czteromiejscowy Piëch Sportlimousine zaoferuje więcej luksusu w gamie produktów”, mówi Rea Stark Rajcic, współzałożyciel i CDO Piëch Automotive.
Piëch Automotive AG otwiera nowy rozdział w fazie próbnej projektu elektrycznego samochodu sportowego Piëch GT. „Pomimo globalnej pandemii COVID-19 udało nam się przezwyciężyć wynikające z tego opóźnienia i zachować nasz projekt w pełni na torze. Dotychczasowe rundy finansowania zakończyły się sukcesem i teraz możemy śmiało kontynuować naszą podróż w kierunku wprowadzenia na rynek” – mówi Toni Piëch, współzałożyciel i dyrektor generalny Piëch Automotive.
Technologia baterii i ogniw akumulatorowych w Piëch GT otrzymała znaczącą innowację. “Dzięki zamknięciu we współpracy z naszym partnerem w Chinach znaleźliśmy rozwiązanie, które umożliwia pełne naładowanie w mniej niż pięć minut. Biorąc pod uwagę późniejszą produkcję seryjną i skrócenie drogi zaopatrzenia dla stacji ładowania, Piëch zdecydował się na współpracę z niemieckimi firmami w zakresie rozwoju. Dzięki niezawodnej koncepcji ładowania Piëch GT można naładować do 80% pojemności w osiem minut na dowolnej stacji szybkiego ładowania CCS2. Szybka ładowarka specjalnie opracowany przez TGOOD umożliwia wykonanie tego procesu w mniej niż pięć minut. To absolutnie imponujące liczby”, mówi Klaus Schmidt, z dumą wyjaśniając najnowszy etap rozwoju ogniwa baterii. Kompaktowe i wytrzymałe ogniwa saszetkowe nie tylko umożliwiają łatwiejsze zarządzanie temperaturą, ale docelowa masa własna poniżej 1800 kilogramów w połączeniu z jego około 450 kW (603 KM), umożliwia Piëchowi GT przyspieszenie od zera do 100 km/h w mniej niż 3,0 sekundy.
Goszczący na słynnym na całym świecie stadionie Tottenham Hotspur, zaledwie 25 mil od miejsca założenia firmy, najnowocześniejszy roadster zachwycił klientów i zgromadził VIP-ów.
Uderzający nowy projekt i wykończenie dla klientów, którzy poszukują stylizacji i wyrafinowania, będą mieli kolejny wybór, gdy Buick Envision 2021 pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku.