Elektryczne | 20.01.22

Nowy ekran dotykowy w Megane E-TECH Electric

Ekran OpenR w nowym Megane E-TECH Electric to bez wątpienia najbardziej uderzający przełom w technologii pokładowej Renault w ciągu ostatnich kilku lat.

Jego szklany panel i niespotykany rozmiar pięknie komponują się z liniami kokpitu. Interfejs OpenR Link, który działa w systemie Android i obejmuje ekosystem Google, jest tak prosty w obsłudze jak smartfon. A wynik jest oczywisty: ekran jest siedmiokrotnie płynniejszy w użyciu niż poprzednia generacja!

 

Pierwszy samochód z ekranem dotykowym, Buick Riviera, obchodził w zeszłym roku 35-lecie istnienia. Ale od tamtego czasu elektronika samochodowa przeszła długą drogę! Sprzęt jest bardziej wydajny, wrażenia płynne, aplikacje są aktualizowane bez przerwy, ekrany mają wysoką rozdzielczość, a nawigacja jest teraz na przykład bezproblemowa. I jedno niewiele się ostatnio zmieniło: systemy multimedialne w pojazdach coraz bardziej przypominają smartfony.

 

Renault opracowało niespotykaną dotąd na rynku architekturę elektroniczną, która unowocześnia systemy wspomagające kierowcę i zwiększa komfort widzenia podczas korzystania z nich. Całkowicie nowy Megane E-TECH Electric jest pierwszym samochodem, w którym jest on wyposażony.

 

Z miejsca, w którym siedzi kierowca, widać rozległy wyświetlacz cyfrowy złożony z dwóch ekranów tworzących literę L. Pionowy, 12-calowy ekran znajduje się na konsoli środkowej samochodu. Jest w najlepszej pozycji, aby kierowca mógł go zobaczyć i łatwo nim obsługiwać, aby w pełni wykorzystać możliwości multimedialne bez odrywania wzroku od drogi. Poziomy 12,3-calowy ekran jest wbudowany w deskę rozdzielczą, za kierownicą.

 

Razem oba ekrany zajmują powierzchnię 774 cm2. Dzięki temu maksymalizują obszar wyświetlania i zapewniają ekskluzywne, wciągające wrażenia. Pasują do dużej limuzyny premium i są po prostu największymi ekranami, jakie Renault kiedykolwiek wbudowało w pojazd.

 

Ten techniczny wyczyn pokrywa się z pojawieniem się całkowicie nowej platformy CMF-EV dla pojazdów elektrycznych. Dzięki temu inżynierowie mogli na przykład przenieść klimatyzator do komory silnika i zwolnić więcej miejsca w kokpicie. Umożliwiło to zmniejszenie konsoli środkowej i dodanie ekranu dotykowego. Przenieśli również drążek zmiany biegów i interfejs MULTI-SENSE na kierownicę, aby poprawić ergonomię i otworzyć więcej miejsca pośrodku kabiny pasażerskiej i na konsoli środkowej.

 

W czasie, gdy producenci samochodów przenoszą wszystko, co mogą na ekrany, Renault zastosowało bardziej subtelne podejście: „Zachowaliśmy przyciski pod ekranem centralnym. W ten sposób najważniejsze, takie jak ustawienia klimatyzacji, nadal korzystają z „fizycznego” interfejsu. Ta linia chromowanych przycisków wygląda naturalnie w kokpicie. I pozwala uniknąć „fałszywych”, nieużywanych przycisków pod konsolą, które często miały poprzednie generacje pojazdów”.

 

Te nieoznaczone przyciski były opcjami, które nie były uwzględnione w niektórych wykończeniach. W nowym Megane E-TECH Electric wszystkie opcjonalne elementy sterujące – takie jak podgrzewana kierownica – są obsługiwane za pośrednictwem ekranów.

 

Podobnie jak w najnowszych smartfonach, ekran OpenR w całkowicie nowym Megane E-TECH Electric jest produkowany przez Continental przy użyciu szkła typu Gorilla na bazie glinokrzemianu. Jest hartowany, wyjątkowo odporny na wstrząsy, odporny na zarysowania i szacowany na 15 lat. Posiada powłokę antyrefleksyjną i zapobiegającą rozmazywaniu. Ultraprecyzyjne konturowanie chroni krawędzie ekranu. Połączenie jakości panelu TFT, rozdzielczości HD 267 ppi (pikseli na cal) i wykończenia zapewnia krystalicznie czysty obraz. Ekran deski rozdzielczej ma również powłokę antyrefleksyjną i wykorzystuje zaawansowaną technologię mikro-rolet (technologię, z której korzystają ekrany prywatności w komputerach). Oznacza to, że „wizjer”, który zwykle osłania mierniki przed światłem słonecznym, nie jest już potrzebny – dzięki czemu wystrój wnętrza jest jeszcze bardziej elegancki. Jeśli chodzi o jasność, „panele dostosowują się do poziomu światła na zewnątrz, dzięki czemu są łatwiejsze do odczytania i nie męczą kierowcy”.



Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two
Wiadomości | 27.08.20

Nico Rosberg testuje zaawansowany prototyp Rimac C_Two

Rimac Automobili przywitał w rodzinie mistrza świata Formuły 1 z 2016 roku Nico Rosberga, który dołączył do zespołu w Chorwacji, aby dostosować swój osobisty C_Two i przetestować zaawansowany prototyp.

Lamborghini Sian z klocków LEGO w skali 1:1
Wiadomości | 08.06.21

Lamborghini Sian z klocków LEGO w skali 1:1

Zobacz wideo naturalnej wielkości Lamborghini Sián FKP 37, który został stworzony z ponad 400 000 elementów LEGO.

Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid
Premiery | 01.09.21

Światowa premiera nowego Opla Astry Hybrid

Szósta generacja Astry zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w centrali Opla w Niemczech, teraz jako hybryda typu plug-in i jako w pełni elektryczna Astra-e od 2023 r. Wideo.