Najlepiej prowadzący się, najlepiej wyposażony i najprzyjemniejszy w prowadzeniu Civic Si, jaki kiedykolwiek powstał.
Civic Si to ikona osiągów w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, oferująca przystępne cenowo osiągi przez cztery dekady. Oparty na zupełnie nowej 11-tej generacji Civic Sedan, Civic Si z turbodoładowaniem ustanawia nowy punkt odniesienia dla sportowych kompaktowych sedanów, dzięki ulepszonym osiągom i zmodernizowanej manualnej skrzyni biegów, teraz wyposażonej w system dopasowywania prędkości obrotowych z Civic Type R.
„Civic Si to ikona osiągów, która od czterdziestu lat oferuje wysokie osiągi w przystępnej cenie, a nowa Honda Civic Si kontynuuje to dziedzictwo” – powiedział Dave Gardner, wiceprezes wykonawczy National Operations, American Honda Motor Co., Inc. to nie tylko świetna jazda, to bez wątpienia najlepsza Civic Si, jaką kiedykolwiek zaoferowaliśmy naszym klientom”.
Wewnątrz, nowe sportowe fotele charakterystyczne dla Si z wyszytym logo Si i czerwonymi kontrastowymi szwami są standardem. To także pierwszy Civic Si z dużym 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym HD, bezprzewodową integracją Apple CarPlay i Android Auto oraz systemem dźwiękowym klasy premium Bose Centerpoint.
Civic Si zawiera tę samą długą listę nowych aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, co reszta gamy Civic 11. generacji. Obejmuje to najnowszą generację autorskiej konstrukcji nadwozia Hondy Advanced Compatibility Engineering, przełomowe nowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu zaprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka urazów mózgu i szyi, boczne poduszki powietrzne tylnych siedzeń oraz zaktualizowany pakiet Honda Sensing bezpieczeństwa czynnego i technologii wspomagających kierowcę.
Bardziej responsywny układ napędowy.
Civic Si jest napędzany przez unowocześniony, wysokowydajny, 4-cylindrowy silnik VTEC o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem i znacznie szerszymi krzywymi mocy niż wcześniej. Maksymalny moment obrotowy silnika 192 lb.-ft. momentu obrotowego przy 1800-5000 obr./min (sieć SAE) teraz osiąga 300 obr./min wcześniej, aby szybciej wybić się z linii i wyjść z ciasnych zakrętów. Osiągi są również lepsze w górnej części tach, gdzie silnik utrzymuje większą moc pomiędzy 200-konną mocą szczytową przy 6000 obr/min (SAE net) a 6500 obr/min.
Dźwięk silnika poprawia nowy, dwucewkowy tłumik, który zwiększa przepływ spalin o 27 procent w porównaniu z Civic Touring. Aby uzupełnić naturalny dźwięk wydechu silnika wewnątrz kabiny, Civic Si wykorzystuje ulepszony system Active Sound Control, który może generować wysokiej jakości dźwięk w szerszym zakresie obrotów silnika.
Wyposażony wyłącznie w manualną skrzynię biegów, 6-biegowy Si został zaktualizowany z myślą o entuzjastycznych kierowcach z lepszym wyczuciem zmiany biegów i 10 procent krótszymi skokami. Nowy, sztywniejszy wspornik montażowy dźwigni zmiany biegów i nowa, obszyta skórą aluminiowa gałka zmiany biegów, podobna do tej w modelu Civic Type R, przyczyniają się do lepszego odczucia.