Wiadomości | 21.04.20

Najpiękniejszy kabriolet na świecie wg Lexusa, LC Convertible

Zespół odpowiedzialny za projekt Lexusa LC Convertible miał jasno określoną misję: stworzyć najpiękniejszy na świecie samochód z otwartym dachem. Deklaracja brzmiała jednoznacznie, ale takie zadanie to przecież ogromne wyzwanie. Lexus zdecydował, że nowy samochód powinien zachować istotne motywy stylistyczne modelu LC coupe, zdobywcy wielu międzynarodowych nagród za przyciągającą spojrzenia, wyrafinowaną stylistykę.


Najpiękniejszy kabriolet na świecie wg Lexusa, LC Convertible

WYZWANIE DLA STYLISTÓW

Lexus postawił sobie ambitne zadanie stworzenia najpiękniejszego kabrioletu na świecie.

W sylwetce z wielokrotnie nagradzanymi motywami stylistycznymi modelu LC coupe znajdziemy też nowe elementy, będące wyrazem połączenia sportowego stylu i elegancji.

Szczególną uwagę poświęcono zachowaniu charakterystycznej linii dachu coupe, tworząc przemyślaną konstrukcję i kształt miękkiego, składanego dachu.

Kolorystyka wnętrza, materiałowego dachu i nadwozia podkreślają luksus, jakość oraz indywidualny styl.

TWORZENIE LINII DACHU COUPE

Linia dachu miała być kluczem do osiągnięcia głównego celu projektantów – jak wyjaśnia główny stylista, Tadao Mori: „Choć modeli kabrioletów jest wiele, tylko niektóre z nich to stylowe, eleganckie auta zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem. Zdarza się, że gdy dach jest podniesiony, krawędzie jego nierównej powierzchni sprawiają wrażenie niedopracowanych. Dlatego włożyliśmy maksimum wysiłku w stworzenie w projekcie dachu LC Convertible tak samo pięknej linii, jak w wersji coupe”.

Aby uzyskać pożądaną linię nadwozia typu fastback przy rozłożonym dachu, możliwie najdalej ku tyłowi przesunięto punkt, w którym łączy się on z tylną częścią samochodu. Szczególną uwagę zwrócono na naprężenie konstrukcji miękkiego dachu, aby zapewnić gładkość jego powierzchni, a stelaż oraz inne elementy pozostały całkowicie ukryte. Dzięki temu dach ma czystą, spójną i elegancką formę.

Oglądana z tyłu linia miękkiego dachu podkreśla kompaktowe proporcje kabiny, kontrastując z szeroką dolną częścią nadwozia, a jednocześnie dodaje jej dynamicznego wyglądu.

IDEALNA OSŁONA DACHU

Projektanci skorzystali ze specyfiki platformy modelu LC oraz mechanizmu składania miękkiego dachu, aby możliwie najniżej zamontować jego osłonę. Dzięki dodaniu akcentów w postaci dwóch owiewek, stanowiących kontynuację kształtu tylnych zagłówków, udało im się uniknąć jej – typowego dla wielu kabrioletów – płaskiego, platformowego wyglądu.

DOPRACOWANA, DYNAMICZNA SYLWETKA

Kolejną, powszechnie spotykaną cechą kabrioletów jest to, że na odcinku od osłony dachu do pokrywy bagażnika ich sylwetki mogą wydawać się rozciągnięte, szczególnie gdy dach jest złożony. W modelu LC udało się tego uniknąć dzięki unoszącemu się ku tyłowi profilowi tylnej części nadwozia, tworzącemu charakterystyczną elegancką, dynamiczną sylwetkę. Boczna linia gwałtownie rozszerza się tuż za drzwiami, dzięki czemu nadwozie zdaje się obejmować kabinę, tworząc dopasowany, czysty kształt.

PRZEMYŚLANA INŻYNIERIA

Jednym z głównych wyzwań było zminimalizowanie wrażenia ciężkości w górnej części nadwozia, tuż za tylnymi siedzeniami. Zespół projektowy poradził sobie z zadaniem umieszczenia składanego dachu w mocno ograniczonej przestrzeni, tworząc dodatkowe zagięcie jego tkaniny, które pozwoliło go ukryć pomiędzy kolumnami tylnego zawieszenia. Umożliwiło to stworzenie wyraźniejszej i precyzyjniej poprowadzonej bocznej linii nadwozia.

By stworzyć te kształty i osiągnąć najwyższej jakości efekt, oprócz konwencjonalnej prasy, używanej do formowania aluminiowej osłony złożonego dachu, Lexus zastosował proces jej stopniowego formowania.

DOSKONAŁA HARMONIA NADWOZIA I WNĘTRZA

Kabina w kabriolecie jest bardziej wyeksponowana i ściślej powiązana z wyglądem zewnętrznym samochodu. Lexus starał się stworzyć doskonałą harmonię nadwozia i wnętrza modelu LC Convertible, stosując innowacyjne zestawienie kolorystyczne, podkreślające wyjątkowy charakter i odważną stylistykę modelu.

Dostępne są trzy wersje kolorystyczne miękkiego dachu: Piaskowy (Sand), Czarny (Black) i Morski (Marine). Dwa ostatnie można stosować w połączeniu z dowolnie wybranym kolorem nadwozia. Dzięki tym możliwościom i pozostałym wersjom kolorystycznym wnętrza, przyszli właściciele zyskają swobodę wyboru najbardziej odpowiadającego ich upodobaniom auta.

KOLORYSTYKA WERSJI SPECJALNEJ

LC Convertible zadebiutuje na rynku z modelem Special Edition o kolorystyce dopasowanej do pokrytej błękitnym lakierem Structural Blue karoserii, z biało-niebieskim wnętrzem i materiałowym dachem w kolorze Marine – kombinacją inspirowaną kolorami luksusowej przystani dla jachtów. Utrzymaną w bieli kabinę wyróżniają całkowicie biała kierownica i białe wykładziny dywanowe – taka kombinacja pojawiła się w samochodzie Lexusa po raz pierwszy. Wewnętrzne panele drzwi wykończono kontrastującą, niebieską syntetyczną skórą. Zamiast drukowanego wzoru, materiał ma strukturę z fakturą i cieniowaniem, dającymi efekt trójwymiarowości.

PRZEDNIE SŁUPKI W KOLORZE PODSUFITKI

Wykończenie wewnętrznej strony słupków A w kolorze podsufitki to rzadko spotykany element stylistyczny, lecz stosowany przez Lexusa w całej gamie modelowej LC. Efekt w wersji LC Convertible jest tym bardziej stylowy, ponieważ słupki są w niej wyraźnie widoczne za każdym razem, ilekroć opuszczany jest dach. Dopasowanie kolorów przyciąga wzrok, podkreślając luksusowy charakter i wysoką jakość wnętrza.

DETALE WYKOŃCZENIA TAPICERKI

Szczególną uwagę poświęcono również detalom wykończenia tapicerki siedzeń. W barkowej części przednich foteli zastosowano charakterystyczne pikowanie, które sprawia, że fotele wyglądają jeszcze bardziej elegancko i są jeszcze przyjemniejsze w dotyku. Trzy różne średnice otworów perforacji układają się w gradacyjny wzór, dzięki któremu wydają się stopniowo zanikać.

 



Całkowicie nowy lifestyle’owy Mercedes-Benz GLC Coupe
Premiery | 14.03.23

Całkowicie nowy lifestyle’owy Mercedes-Benz GLC Coupe

Nowy GLC Coupe łączy stylowy design z satysfakcją z dynamicznej jazdy i jako usportowiona odmiana SUV-a GLC uzupełnia najlepiej sprzedającą się gamę modeli Mercedes-Benz.

Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD
Super Cars | 04.10.22

Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Moc 5,2-litrowego, wolnossącego silnika V10 została w nim zwiększona do 620 KM, co czyni go najmocniejszą jednostką z napędem na tylne koła w historii marki.

Alfa Romeo Racing ORLEN pierwszy dzień testów w Bahrajnie
MotorSport | 13.03.21

Alfa Romeo Racing ORLEN pierwszy dzień testów w Bahrajnie

Rozpoczęły się trzydniowe testy od solidnego dnia jazdy w trudnych warunkach.