Wiadomości | 14.05.20

Historia Golfa GTI

Pierwszy Golf GTI, zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 1975 roku, był świeży i dziki. Przypisano go do kategorii motoryzacyjnej, która do tej pory nie istniała - sportowe samochody kompaktowe z napędem na przednie koła lub hot-hatche.


Historia Golfa GTI

Pierwszy Golf GTI, zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 1975 roku, był świeży i dziki. Przypisano go do kategorii motoryzacyjnej, która do tej pory nie istniała - sportowe samochody kompaktowe z napędem na przednie koła lub hot-hatche. Początkowo planowano 5000 sztuk, ale niedrogi Golf GTI wywrócił do góry nogami zamówienia motoryzacyjne, wprowadzając masę dynamiki jazdy, która wcześniej była obecna w świacie drogich samochodów sportowych. W rezultacie z linii produkcyjnych zjechało 461 690 modeli Golf GTI Mk1. Dzięki sześciu dotychczasowym następcom stał się najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie.

 Siódma generacja GTI została wprowadzona na rynek po raz pierwszy z dwoma silnikami wiosną 2013 roku. Podstawowa wersja dostarczała 220 KM, podczas gdy Golf GTI Performance mógł uwolnić 230 KM. Ten ostatni był pierwszym Golfem GTI z elektronicznie sterowanym różnicowym mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem, który został zbudowany na modułowej macierzy poprzecznej (MQB). Ta nowa platforma techniczna obniżyła masę GTI nawet o 92 funty w porównaniu z poprzednikiem, dzięki czemu jest jeszcze bardziej zwrotna. Wersja 230 KM z manualną skrzynią biegów była pierwszym Golfem GTI, który osiągał prędkość 250 km/h. Stanowiło podstawę Golf GTI Clubsport, zaprezentowanego w akcji na torze wyścigowym Portimão w listopadzie 2015 r., Który był w stanie zapewnić do 290 KM dzięki funkcji overboost. Przyspieszenie pojazdu od 0 do 100 km/h zajęło zaledwie 5,9 sekundy. Rok później Golf GTI Clubsport S - o mocy 310 KM - pobił poprzedni rekord pojazdów z napędem na przednie koła na Nordschleife w Nürburgring w 07:49:21 minuty, osiągając maksymalną prędkość 264 km/h.



Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii
Premiery | 19.05.20

Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii

Większy, odważniejszy, lepszy. Zupełnie nowy Nissan JUKE jest napędzany trzycylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra (84 kW / 180 Nm), który zapewnia imponującą wydajność i imponującą wydajność, a także funkcję zatrzymania / rozruchu na biegu jałowym w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią DCT w standardzie

Podsumowanie Dni Elektryfikacji w salonie Carolina Toyota Bielsko
Wiadomości | 25.08.22

Podsumowanie Dni Elektryfikacji w salonie Carolina Toyota Bielsko

Corolla Cross, RAV4, bZ4X a może Mirai, który z modeli cieszył się największym zainteresowaniem? Który z napędów jest najbardziej atrakcyjny i jakie są terminy odbioru samochodów?

Całkowicie nowy Volkswagen Taigo już dostępny w salonach
Wiadomości | 03.12.21

Całkowicie nowy Volkswagen Taigo już dostępny w salonach

Nowy SUV Coupe w salonach Volkswagena od 3 grudnia. Pojawia się zupełnie nowy model ze spadzistym dachem przypominającym coupe i lekko podwyższoną pozycją siedzącą.