Wiadomości | 14.05.20

Historia Golfa GTI

Pierwszy Golf GTI, zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 1975 roku, był świeży i dziki. Przypisano go do kategorii motoryzacyjnej, która do tej pory nie istniała - sportowe samochody kompaktowe z napędem na przednie koła lub hot-hatche.


Historia Golfa GTI

Pierwszy Golf GTI, zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie 1975 roku, był świeży i dziki. Przypisano go do kategorii motoryzacyjnej, która do tej pory nie istniała - sportowe samochody kompaktowe z napędem na przednie koła lub hot-hatche. Początkowo planowano 5000 sztuk, ale niedrogi Golf GTI wywrócił do góry nogami zamówienia motoryzacyjne, wprowadzając masę dynamiki jazdy, która wcześniej była obecna w świacie drogich samochodów sportowych. W rezultacie z linii produkcyjnych zjechało 461 690 modeli Golf GTI Mk1. Dzięki sześciu dotychczasowym następcom stał się najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie.

 Siódma generacja GTI została wprowadzona na rynek po raz pierwszy z dwoma silnikami wiosną 2013 roku. Podstawowa wersja dostarczała 220 KM, podczas gdy Golf GTI Performance mógł uwolnić 230 KM. Ten ostatni był pierwszym Golfem GTI z elektronicznie sterowanym różnicowym mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem, który został zbudowany na modułowej macierzy poprzecznej (MQB). Ta nowa platforma techniczna obniżyła masę GTI nawet o 92 funty w porównaniu z poprzednikiem, dzięki czemu jest jeszcze bardziej zwrotna. Wersja 230 KM z manualną skrzynią biegów była pierwszym Golfem GTI, który osiągał prędkość 250 km/h. Stanowiło podstawę Golf GTI Clubsport, zaprezentowanego w akcji na torze wyścigowym Portimão w listopadzie 2015 r., Który był w stanie zapewnić do 290 KM dzięki funkcji overboost. Przyspieszenie pojazdu od 0 do 100 km/h zajęło zaledwie 5,9 sekundy. Rok później Golf GTI Clubsport S - o mocy 310 KM - pobił poprzedni rekord pojazdów z napędem na przednie koła na Nordschleife w Nürburgring w 07:49:21 minuty, osiągając maksymalną prędkość 264 km/h.



Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3
Super Cars | 17.03.22

Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3

Przyszłość Ferrari na scenie wyścigów GT nabiera kształtów i rozwija się wokół modelu 296 GTB, definiując ją na nowo zgodnie z wymaganiami toru i osiągów.

Rusza bezpłatny program szkoleniowy dla młodych kierowców
Wiadomości | 08.05.23

Rusza bezpłatny program szkoleniowy dla młodych kierowców

Ford bezpłatnie szkoli młodych kierowców. Startuje siódma polska edycja programu edukacyjnego Ford Driving Skills for Life.

Następna generacja modelu ASX zadebiutuje w Europie
Wiadomości | 27.01.22

Następna generacja modelu ASX zadebiutuje w Europie

Mitsubishi wprowadzi na rynek europejski nowego ASX-a, który będzie trzecim SUV-em typu Plug-in Hybrid firmy po Outlanderze PHEV i Eclipse Cross PHEV.