Takashi Watanabe, główny inżynier Lexusa, w specjalnym wywiadzie przedstawił najważniejsze aspekty koncepcji Lexus Electrified, która wyznacza ramy dla zespołów projektowych kolejnych elektrycznych samochodów marki.
Takashi Watanabe, główny inżynier Lexusa, w specjalnym wywiadzie przedstawił najważniejsze aspekty koncepcji Lexus Electrified, która wyznacza ramy dla zespołów projektowych kolejnych elektrycznych samochodów marki. Lexus zaprezentował swój pomysł na elektryczne samochody przyszłości na przykładzie koncepcyjnego modelu LF-30 Electrified na targach Tokyo Motor Show 2019. Pierwszym seryjnym modelem z tej linii jest kompaktowy crossover UX 300e.
Za wizją Lexus Electrified kryje się nowy pomysł na pojazdy elektryczne, który przełoży się na ogromny skok jakości samochodów pod względem osiągów, powadzenia, kontroli nad pojazdem i radości z jazdy. Lexus uważa, że te wartości nie stracą na znaczeniu po tym, jak społeczeństwo przestawi się na samochody autonomiczne i elektryczne napędy.
Lexus wkracza na rynek aut elektrycznych z 15-letnim doświadczeniem w elektryfikacji samochodów. Jako pionier napędu hybrydowego na rynku premium i producent kilku generacji hybryd, który oferuje swoim klientom pełną gamę modeli spalinowo-elektrycznych, przy opracowywaniu nowych modeli elektrycznych może czerpać ze swojej ogromnej wiedzy, obejmującej zarówno poszczególne elementy zelektryfikowanych napędów, jak i sposoby tworzenia z nich dopracowanych i niezawodnych samochodów dostarczających niezapomnianych wrażeń z jazdy.
Strategia Lexusa zakłada połączenie wypracowanej przez lata, unikalnej charakterystyki jazdy samochodami marki z zaletami silników elektrycznych, aby wprowadzić do przyszłej motoryzacji opartej na nowych technologiach zupełnie nową jakość.
KIM JEST TAKASHI WATANABE
Takashi Watanabe rozpoczął swoją karierę w Toyocie w 1993 roku w dziale rozwoju napędów. Pracował nad wieloma różnymi typami silników i układów wydechowych. Od 2012 roku brał udział w pracach rozwojowych wielu samochodów Lexusa, a w 2017 roku został szefem projektu Lexus Electrified. Kierował zespołem, który opracował Lexusa UX, pierwszego kompaktowego crossovera marki.
CUE to robot do koszykówki ze wsparciem sztucznej inteligencji (AI), który zdobywa 100 na 100 rzutów, opracowany przez wolontariuszy Toyoty w wolnym czasie. Zespół programistów pracujący nad projektem jako prawdziwą pracą, przedstawił CUE4, czwartą generację, pod koniec 2019 r. Nowicjusze próbują niemożliwego od zera. Trzecia odsłona tego specjalnego projektu wewnętrznego.
Lamborghini Centenario zostało zbudowane we Włoszech jako dzieło sztuki i przedmiot kolekcjonerski z okazji 100. urodzin założyciela firmy Ferruccio Lamborghini w ścisłym ograniczeniu do zaledwie 5 kopii.
Jak zawsze, nawet przy wyłączonym silniku, odnowione Stelvio Quadrifoglio MY20, jest wizytówką doskonałości Alfa Romeo: jeszcze lepszych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. Dopełnieniem odnowionej gamy jest mieszanka wyszukanych rozwiązań technicznych i wydajnościowych - to samochody, które stanowią najbardziej wyrafinowany wyraz funkcjonalnego i typowo włoskiego designu w doskonałym stylu Alfy Romeo.