Nowy elektryczny super sportowy samochód o futurystycznym retro stylu w ograniczonej do 30 sztuk edycji bezbłędnie nawiązuje do rajdowych legend lat 80-tych.
Niemiecka firma ELegend zaprezentowała ultra ekskluzywny model EV o mocy 816 KM, który jest hołdem dla samochodu rajdowego Audi Quattro S1. Model nazwano EL1, coupé jest napędzane trzema silnikami elektrycznymi i czerpie rezerwy z zestawu akumulatorów o pojemności 90 kWh.
Inspirowany rajdami elektryczny EV w ultralekkiej karbonowej karoserii o masie własnej 1680 kilogramów zapewniają pojazdowi (wg producenta) zasięg 400 km, rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s i będzie w stanie dwukrotnie pokonać północną pętlę toru Nürburgring, jadąc w żądnym mocy trybie Sport Plus.
Samochód jest wyposażony w 19-calowe przednie i 20-calowe tylne koła, przednie i tylne światła LED do jazdy dziennej, wykonany na zamówienie spojler i regulowane w trzech płaszczyznach zawieszenie. Wnętrze nie zostało jeszcze sfinalizowane, ale wiemy, że będzie wyposażone w łączność multimedialną, klimatyzację i kamerę cofania.
ELEGEND zawdzięcza swoje sportowe geny swojemu projektantowi Marcusowi Holzingerowi, założycielowi ELEGEND AG. Jak
miłośnik sportów motorowych, fascynuje go zarówno jazda wyścigowa, jak i jazda na granicy – ??czy to jako kierowca, czy
jako widz. Legendy sportów motorowych wpływały na projektanta samochodów od dziecka. Dla projektu ELEGEND zgromadził zespół doświadczonych i pełnych pasji ekspertów motoryzacyjnych. Łączy ich jedna wspólna ambicja – tworzenie nowych motoryzacyjnych legend.
ELEGEND jest montowany ręcznie, a cena zaczyna się od 890.000 Euro plus VAT.
Zupełnie nowy TLX 2021 zwiększa zaangażowanie firmy Acura w bezpieczeństwo i stawia na najwyższe dostępne oceny bezpieczeństwa zarówno od NHTSA, jak i IIHS.
Audi przedstawia crossovera, luksusowe coupe, mogące zmienić się w pick-upa z elektrycznym napędem i układem quattro.
W kwietniu Volkswagen zaprezentował najnowszy etap ewolucji szóstej generacji Polo. Teraz pojawia się jego najbardziej sportowa wersja: nowe Polo GTI.