Wiadomości | 06.04.20

Crossover LEXUS UX. Pierwszy wytatuowany samochód

LEXUS jako pierwszy na świecie zaprezentował pierwszy wytatuowany samochód, model UX bo o nim mowa został wytatuowany przez londyńską tatuażystę, Claudia De Sabe.


Crossover LEXUS UX. Pierwszy wytatuowany samochód

Claudia to współzałożycielka studia tatuażu Red Point w Islington w Londynie. Tym razem, na zaproszenie Lexusa, za kanwę do pracy posłużył jej biały samochód, a cienką igłę do tatuowania zastąpiły wiertła Dremel. W ten sposób Claudia stworzyła niesamowity projekt z karpiem koi na całej długości auta. Koi to motyw znany z tradycyjnej japońskiej sztuki, reprezentujący takie cechy jak szczęście i wytrwałość.

Artystka użyła wierteł Dremel, by przewiercić lakier na karoserii auta i odsłonić metal. W ten sposób stworzyła skomplikowany wzór. Następnie ręcznie nałożyła pięć litrów wysokiej jakości farby samochodowej, by wydobyć szczegóły. Ostatnim akcentem było użycie płatków złotej folii, które podkreśliły detale i nadały projektowi mocniejszy efekt 3D. Zanim samochód był gotowy do wyjazdu na drogi, pokryto go jeszcze powłoką lakieru ochronnego. Claudii towarzyszył w pracy jej urodzony w Japonii mąż, Yutaro.

Od wstępnych rysunków do gotowego auta minęło sześć miesięcy. Tatuowanie samochodu wymagało codziennej, wytrwałej pracy. Wibracje wiertła oraz praca z przedmiotem, którego – w przeciwieństwie do człowieka – nie można ustawić w wygodnej pozycji dla tatuażysty, sprawiły, że był to szczególnie trudny projekt. Co więcej, w tatuażu na skórze drobne wpadki można całkiem łatwo przerobić na wzór, zaś w przypadku samochodu grawerowanie wiertłem wymagało absolutnej precyzji.

Claudia De Sabe po raz pierwszy tatuowała metalową karoserię. Dostrzega pewne podobieństwa, ale też wyzwania w tym szczególnym projekcie.

„Gdy tatuujesz człowieka, musisz wziąć pod uwagę, że pod skórą są mięśnie i tkanki. W samochodzie na pracę wpływały przede wszystkim załamania karoserii” – powiedziała artystka. – „Najlepszą rzeczą w tatuowaniu Lexusa UX i powodem, dla którego ten samochód był idealny do tego projektu, jest jego opływowy kształt. Wszystko, od linii z boku nadwozia do kształtu okien, jest tak dynamiczne i piękne. UX idealnie pasował do projektu i samej koncepcji”.

Projekt jest hołdem dla kunsztu mistrzów rzemiosła Takumi, którzy uczestniczą w projektowaniu każdego modelu Lexusa, czego dowodem są detale konstrukcyjne i nieskazitelne wykończenia osiągnięte dzięki ludzkim umiejętnościom udoskonalanym przez lata specjalnego szkolenia. Ponadto Lexus wykorzystuje tradycyjną japońską estetykę w projektach swoich aut. W modelu UX są to choćby listwy kabinowe z papieru ziarnistego washi oraz płynne łączenie wnętrza i nadwozia przez przednią szybę, odzwierciedlające motyw architektoniczny engawa, charakterystyczny dla japońskich domów.

Wytatuowany UX nie został wyceniony, ale szacuje się, że wykonanie podobnego projektu kosztowałoby ponad 120 tys. funtów.



Kincsem zwiastun całkowicie nowego zelektryfikowanego hipersamochodu
Concept Cars | 18.03.21

Kincsem zwiastun całkowicie nowego zelektryfikowanego hipersamochodu

54 sztuki Hyper-GT wyposażone w rewolucyjny, wysokoobrotowy hybrydowy układ napędowy oparty na F1, z dostawami w 2023 r.

Ford Performance prezentuje nowego Forda GT Heritage Edition
Tuning | 18.08.20

Ford Performance prezentuje nowego Forda GT Heritage Edition

Inspirowany wyścigami w Daytona z 1966 roku, stylową mroźną biel z odsłoniętym włóknem węglowym i barwą Race Red, która jest hołdem dla 55. rocznicy epickiego wyścigu, w którym Ford osiągnął pierwsze 24-godzinne zwycięstwo w wytrzymałości

Marka Jeep ogłasza sprzedaż pięciomilionowego Jeepa Wranglera
Wiadomości | 31.08.23

Marka Jeep ogłasza sprzedaż pięciomilionowego Jeepa Wranglera

Pięciomilionowa wersja najbardziej terenowego i kultowego SUV-a na świecie zostaje sprzedana klientowi w New Jersey.