Continental prezentuje zakrzywiony wyświetlacz z niewidocznym panelem sterowania i innowacyjnymi rozwiązaniami do identyfikacji kierowcy.
Podczas targów Consumer Electronics Show 2023 (CES) w Las Vegas firma technologiczna Continental (również producent wysokiej jakości opon) zaprezentowała zakrzywiony wyświetlacz z niewidocznym panelem sterowania i innowacyjnymi rozwiązaniami do identyfikacji kierowcy.
„Ultrawide” odnosi się do szerokości 1,29 metra, zakrzywionej od jednego słupka A do drugiego. 47,5-calowy wyświetlacz TFT jest podświetlany przez ponad 3000 diod LED na obszarze aktywnym o wymiarach 7680 na 660 pikseli. Matrycowe podświetlenie zapewnia doskonałą jakość obrazu o wysokim kontraście, a także oferuje możliwość przyciemnienia poszczególnych obszarów ekranu, które nie są potrzebne. Ta technologia lokalnego przyciemniania oszczędza energię i poprawia czytelność.
Zakrzywiony wyświetlacz od słupka do słupka to ekran kierowcy, centralny i pasażera w jednym. Oferuje producentom pojazdów wysoki poziom swobody projektowania w celu stworzenia futurystycznego, wysokiej klasy kokpitu i wyświetlania treści na jednolitej powierzchni ekranu. Zakrzywiona powierzchnia o promieniu 4200 milimetrów harmonijnie integruje się z przodem pojazdu, zapewniając, że użytkownik widzi odległe obszary ekranu, zapewniając pełne i relaksujące wrażenia. Koncepcja obsługi opiera się na niewidocznym wyświetlaczu, który na żądanie staje się doskonale widoczny i umożliwia wygodne i bezpieczne sterowanie. Masowa produkcja zakrzywionego wyświetlacza ultrawide planowana jest na 2025 rok.
Oparty na modelu Vantage jako oficjalnego samochodu bezpieczeństwa Formuły 1. Korzysta z pakietu ulepszeń silnika, podwozia i aerodynamiki. Dostawy rozpoczną się w maju 2021 roku.
Alpine zaprezentuje również samochód pokazowy A290_β oraz koncepcyjny Alpenglow i limitowaną edycję A110 R Le Mans.
Firma Opel opublikowała dziś kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszych nowych modeli GSe, Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe.