Kiedy temperatura na zewnątrz sięga 30 stopni Celsjusza, temperatura w samochodzie może osiągnąć nawet 45 stopni w ciągu pół godziny. Może to doprowadzić do udaru cieplnego.
Firma technologiczna Continental rozszerzyła swój cyfrowy system dostępu CoSmA o funkcję wykrywania obecności dzieci (CPD - Child-Presence-Detection / Wykrywanie obecności dziecka), aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Kiedy temperatura na zewnątrz sięga 30 stopni Celsjusza, temperatura w samochodzie może osiągnąć nawet 45 stopni w ciągu pół godziny. Może to potencjalnie zagrażać życiu małych dzieci. W konsekwencji, prawie 40 dzieci w USA umiera rocznie z powodu udaru cieplnego w samochodzie. Funkcja wykrywania obecności dzieci firmy Continental wykorzystuje technologię ultraszerokopasmową (UWB - ultra-wideband / ultra szerokopasmowy), aby zapobiegać takim tragediom w przyszłości. Wykrywa dziecko w kabinie i wysyła ostrzeżenie w ciągu kilku sekund.
(CoSmA - Continental Smart Access - umożliwia dostęp i uruchomienie pojazdu za pomocą klucza cyfrowego, np. na smartfonie)
(UWB - ultra-wideband / ultra szerokopasmowy)
(CPD - Child-Presence-Detection / wykrywanie obecności dziecka)
CPD jest bezproblemowo wbudowane w już istniejące rozwiązanie dostępu cyfrowego CoSmA UWB, które umożliwia kierowcom używanie smartfona jako kluczyka do samochodu w celu uzyskania dostępu bez użycia rąk. Aby móc wykryć pozostawione dzieci, system UWB pracuje w tzw. trybie refleksyjnym. W ten sposób odbiera własne przesyłane sygnały UWB z powrotem z mikroruchów obiektu. Wykrywając zmianę częstotliwości lub fazy zwracanego sygnału, można zmierzyć odległość i prędkość poruszającego się celu. Nawet najdrobniejszy ruch, taki jak ruch klatki piersiowej dziecka podczas oddychania, może zostać wykryty przez czujniki.
W oparciu o unikalne tempo oddychania i mikroruchy ciała, CPD z systemem UWB może klasyfikować pasażerów jako niemowlęta, dzieci lub dorosłych. Jeśli w samochodzie zostaną pozostawione dzieci, system CPD może najpóźniej po dziesięciu sekundach wysłać do kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe, wizualne lub dotykowe. CPD oparty na UWB jest również w stanie wykryć niemowlęta i dzieci w dowolnej pozycji siedzącej, bez względu na to, czy są przykryte kocem, czy ukryte w przestrzeni na nogi w kabinie.
Astra nowej generacji na nowo odkrywa Opla i strategię elektryfikacji. Model zostanie zaprojektowany, skonstruowany i wyprodukowany w Niemczech.
Od 2026 roku, z własnym zespołem fabrycznym i jednostką napędową opracowaną w Niemczech, cztery pierścienie będą startować w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1.
Rezvani oferuje klientom solidne silniki napędzane paliwem, olejem napędowym, a teraz także hybrydę, która pozwala mieć zalety paliwa i energii elektrycznej w jednym pojeździe.