Kiedy temperatura na zewnątrz sięga 30 stopni Celsjusza, temperatura w samochodzie może osiągnąć nawet 45 stopni w ciągu pół godziny. Może to doprowadzić do udaru cieplnego.
Firma technologiczna Continental rozszerzyła swój cyfrowy system dostępu CoSmA o funkcję wykrywania obecności dzieci (CPD - Child-Presence-Detection / Wykrywanie obecności dziecka), aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Kiedy temperatura na zewnątrz sięga 30 stopni Celsjusza, temperatura w samochodzie może osiągnąć nawet 45 stopni w ciągu pół godziny. Może to potencjalnie zagrażać życiu małych dzieci. W konsekwencji, prawie 40 dzieci w USA umiera rocznie z powodu udaru cieplnego w samochodzie. Funkcja wykrywania obecności dzieci firmy Continental wykorzystuje technologię ultraszerokopasmową (UWB - ultra-wideband / ultra szerokopasmowy), aby zapobiegać takim tragediom w przyszłości. Wykrywa dziecko w kabinie i wysyła ostrzeżenie w ciągu kilku sekund.
(CoSmA - Continental Smart Access - umożliwia dostęp i uruchomienie pojazdu za pomocą klucza cyfrowego, np. na smartfonie)
(UWB - ultra-wideband / ultra szerokopasmowy)
(CPD - Child-Presence-Detection / wykrywanie obecności dziecka)
CPD jest bezproblemowo wbudowane w już istniejące rozwiązanie dostępu cyfrowego CoSmA UWB, które umożliwia kierowcom używanie smartfona jako kluczyka do samochodu w celu uzyskania dostępu bez użycia rąk. Aby móc wykryć pozostawione dzieci, system UWB pracuje w tzw. trybie refleksyjnym. W ten sposób odbiera własne przesyłane sygnały UWB z powrotem z mikroruchów obiektu. Wykrywając zmianę częstotliwości lub fazy zwracanego sygnału, można zmierzyć odległość i prędkość poruszającego się celu. Nawet najdrobniejszy ruch, taki jak ruch klatki piersiowej dziecka podczas oddychania, może zostać wykryty przez czujniki.
W oparciu o unikalne tempo oddychania i mikroruchy ciała, CPD z systemem UWB może klasyfikować pasażerów jako niemowlęta, dzieci lub dorosłych. Jeśli w samochodzie zostaną pozostawione dzieci, system CPD może najpóźniej po dziesięciu sekundach wysłać do kierowcy ostrzeżenie dźwiękowe, wizualne lub dotykowe. CPD oparty na UWB jest również w stanie wykryć niemowlęta i dzieci w dowolnej pozycji siedzącej, bez względu na to, czy są przykryte kocem, czy ukryte w przestrzeni na nogi w kabinie.
Donkervoort Automobielen D8 GTO-JD70 został opracowany jako hołd dla 70. urodzin jego założyciela, Joopa Donkervoorta.
Hyundai Motor Company oficjalnie zaprezentował dziś swoją nową linię pojazdów wielozadaniowych STARIA, ustanawiając model dla przyszłych pojazdów użytkowych.
Nowa platforma AMG.EA, która jest obecnie opracowywana w Affalterbach z myślą o całkowicie elektrycznych modelach o wysokich osiągach.