Wiadomości | 05.03.20

BMW Concept i4

Wraz z BMW Concept i4 ? Gran Coupé z napędem czysto elektrycznym ? napęd elektryczny dociera do głównej marki koncernu BMW. BMW Concept i4 jest zapowiedzią modelu BMW i4, którego produkcja rozpocznie się w 2021 roku.

Najważniejsze elementy wyglądu zewnętrznego.

Nowoczesny, elegancki wygląd zewnętrzny tworzy świadomy kontrast z niezwykle dynamicznymi wrażeniami z jazdy. Czterodrzwiowe BMW Concept i4 oferuje nie tylko wysoką funkcjonalność, ale też znacznie bardziej przestronne wnętrze, niż wynikałoby to z jego dynamicznych proporcji.

Precyzyjne, łagodne linie i mocno wymodelowane bryły formują nowoczesną sylwetkę i tworzą klarowną stylistykę.

Nowoczesny lakier w kolorze mroźnej jasnej miedzi przywołuje niuanse kolorystyczne BMW Vision iNEXT i wyraźnie podkreśla grę świateł i cieni na powierzchni.

Niebieskie elementy z przodu, z boku i z tyłu nawiązują do pochodzenia BMW i. Odtwarzają typowe znaki rozpoznawcze BMW i, podkreślając stojące za nimi technologie.

Liczne rozwiązania aerodynamiczne zapewniają maksymalny zasięg elektryczny. Oprócz zamkniętej atrapy chłodnicy i wyraźnej krawędzi aerodynamicznej najbardziej uderzającą cechą są obręcze kół zaprojektowane specjalnie do BMW Concept i4.

Przyciągająca uwagę zamknięta atrapa chłodnicy łączy przeszłość i przyszłość BMW. Zamiast chłodzeniu silnika służy teraz jako powierzchnia skrywająca różne czujniki. Wzór zarezerwowany dla tego modelu odzwierciedla kryjące się pod nim technologie.

Podczas prezentacji BMW Concept i4 BMW po raz pierwszy zaprezentuje nowy design marki. Nowy znak graficzny do komunikacji stanowi również podstawę dla dwuwymiarowego i przejrzystego logo w BMW Concept i4.

Z tyłu dyfuzory w kolorze niebieskim BMW i wskazują na stricte elektryczny napęd samochodu. Ich kształt świadomie nawiązuje do BMW i Vision Dynamics.

Najważniejsze elementy wnętrza.

Z przodu wnętrza nowy zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display tworzy razem z kierownicą nową formę orientacji na kierowcę. Znajdziemy tu już seryjny wyświetlacz BMW iNEXT i BMW i4.

W ramach maksymalnej redukcji elementów obsługi niemal wszystkie funkcje, nawet funkcje klimatyzacji, są zintegrowane na wyświetlaczu BMW Curved Display.

Oszczędne zastosowanie różnych materiałów oraz uporządkowane rozmieszczenie elementów obsługi tworzą nowoczesny, a zarazem luksusowy wygląd.

Listwy akcentowe w ciepłym złotobrązowym kolorze przechodzącym w chrom tworzą we wnętrzu szlachetny akcent.

Środkowy pulpit – teraz już bez dźwigni biegów – ma tylko jeden suwak. Elementy takie jak kontroler iDrive czy przyciski pamięci fotela w drzwiach są wykonane są z kryształowego szkła.

Fotele w materiałowo-skórzanej tapicerce z mikrofibry z liniową grafiką i naturalnej skóry garbowanej liśćmi oliwnymi dopełniają wnętrze w równie szlachetny, co ekologiczny sposób.

Tył oferuje nieoczekiwanie dużą jak na coupé przestrzeń nad głową i na nogi. Otwór w zagłówkach stanowi szlachetny detal nawiązujący do aktualnych sportowych modeli BMW.

Najważniejsze cechy interfejsu użytkownika.

BMW Curved Display oferuje trzy tryby Experience Mode ilustrujące różne aspekty napędu elektrycznego. Dają one już teraz wgląd w to, jak od roku 2021 wyglądać będzie kolejna generacja systemu operacyjnego BMW.

Po części bardzo wyraźne wizualne zróżnicowanie trzech trybów „Core”, „Sport” i „Efficient” wyraża się w zastosowaniu różnych rodzajów wskazań, różnych symboli graficznych i różnej iluminacji wnętrza. Oświetlenie ambientowe na desce rozdzielczej, w drzwiach i oświetlenie pośrednie pod wyświetlaczem podkreśla modyfikacje techniczne samochodu.

Tryb „Efficient” wskazywać będzie po raz pierwszy widok „Assisted Driving” umożliwiający głębszy wgląd w technologie samochodu, np. jego komunikację z otoczeniem.

Pod marką BMW IconicSounds Electric kryje się brzmienie BMW Concept i4 stworzone przez znanego na całym świecie kompozytora Hansa Zimmera wspólnie z projektantem dźwięku BMW Renza Vitale. Częścią tej palety brzmień jest dźwięk towarzyszący otwieraniu drzwi czy uruchomieniu silnika.

Zapowiedź BMW i4.

BMW i4, a tym samym również przyszłość elektromobilności, bazować będzie na technologii BMW eDrive piątej generacji. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokiego napięcia to zupełnie nowe rozwiązania, wraz z którymi BMW Group czyni dalsze znaczące postępy w dziedzinie napędów elektrycznych.

Silnik elektryczny opracowany do BMW i4 generuje moc do 390 kW (530 KM), osiągając przy tym poziom jednostki V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym. Spontaniczne oddawanie mocy daje BMW i4 znakomite osiągi i wyjątkowo wysoką wydajność.

Wersja akumulatora wysokonapięciowego opracowana do BMW i4 charakteryzuje się wyjątkowo płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy masie ok. 550 kg jego pojemność energetyczna wynosi ok. 80 kWh, a w cyklu WLTP pozwala uzyskać zasięg do 600 km.

Produkcja seryjna nowego BMW i4 rozpocznie się w 2021 r. w głównych zakładach BMW Group w Monachium. Około dziewięćdziesiąt procent istniejących urządzeń produkcyjnych w blacharni dało się przystosować do produkcji tego modelu. Pozostałe dziesięć procent, a w szczególności urządzenia produkujące tylną część karoserii, wymaga jednak nowego sprzętu. Wdrożenie produkcji seryjnej BMW i4 w zakładach w Monachium kosztować będzie łącznie około 200 milionów euro.

 Informacja prasowa BMW.



Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo
Super Cars | 30.07.20

Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo

Limitowany hipersamochód składający się wyłącznie z 40 jednostek z silnikiem V12, który jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM.

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów
Wiadomości | 20.01.23

Pierwsza w historii aukcja samochodów kolekcjonerskich, która przekroczyła 200 milionów dolarów

Na szczycie listy bestsellerów znalazło się Ferrari F40 z 1992 roku. Jedno spośród 213 wyprodukowanych w USA zostało sprzedane za 3,135 mln USD.

Całkowicie nowa Kia Niro w trzech wersjach
Premiery | 21.04.22

Całkowicie nowa Kia Niro w trzech wersjach

Druga generacja crossovera Niro debiutuje w trzech wersjach, każdy bardziej skoncentrowany na designie i technologicznie wyposażony niż kiedykolwiek.