Premiery | 15.07.21

Aston Martin Valhalla

Valhalla będzie rewolucyjnym hipersamochodem z silnikiem umieszczonym centralnie, zawierającym koncepcje i technologie zaczerpnięte bezpośrednio z F1.

Koncepcja Valhalla przekształciła się w prawdziwie skoncentrowany na kierowcy supersamochód w model produkcyjny.

Transformacyjna podróż Astona Martina robi ogromny krok naprzód dzięki samochodowi koncepcyjnemu Valhalla, wprowadzonemu do produkcyji jako niezwykły, naprawdę skupiony na kierowcy hybrydowy supersamochód z centralnie umieszczonym silnikiem.
 
Prowadzona przez dyrektora generalnego Aston Martin, Tobiasa Moersa, Valhalla jest najnowszym i najważniejszym produktem w dotychczasowej strategii marki Project Horizon, samochód, który poszerzy portfolio modeli, aby odzwierciedlić obecność Aston Martina w Formule 1, ustanowi najlepsze w swojej klasie standardy osiągów, dynamiki i przyjemności z jazdy oraz zapewni przejście od spalinowych do hybrydowych do w pełni elektrycznych układów napędowych.
 

Zbudowana z wykorzystaniem doświadczenia w zakresie podwozia, aerodynamiki i elektroniki wykutej w Formule 1 oraz najnowocześniejszej technologii hybrydowego układu napędowego w sercu, Valhalla jest niesamowitą technologiczną wizytówką. Jednak z dala od wyprowadzania kierowcy z obiegu, jedynym celem Valhalla jest zanurzenie go w nowy rodzaj wrażeń z jazdy supersamochodem. Taki, który wnosi bezprecedensową ekscytację, radość i zaangażowanie kierowcy na szczyt sektora supersamochodów.

 

Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu, niesamowitym poziomom docisku i zapierającej dech w piersiach kombinacji błyskawicznego momentu obrotowego z akumulatora i intensywności iskrzącego silnika V8, połączenie surowych emocji i wydajności hybrydy Valhalla odzwierciedla nową erę. Jednym z nich jest zmiana nastawienia i oczekiwań, która wymaga, aby współczesne supersamochody były nie tylko sensacyjne i ekscytujące w prowadzeniu, ale także odzwierciedlały technologię stosowaną w sportach motorowych na najwyższym poziomie. Jako taka Valhalla jest w czołówce, autentyczny szosowy samochód wyścigowy nowej generacji Aston Martin, zaprojektowany z myślą o kierowcy, dla kierowcy i zbudowany tak, aby sprawiał przyjemność.
 
Valhalla zwiastuje nową definicję Astona Martina. Z umieszczonym centralnie silnikiem benzynowo-akumulatorowym o mocy 950 KM, nową strukturą z włókna węglowego i aerodynamiką ukształtowaną przez pionierską filozofię po raz pierwszy zaobserwowaną w rewolucyjnym Aston Martinie Valkyrie, Valhalla zapewni idealną równowagę między osiągami hipersamochodu i zaawansowanym układem napędowym, dynamiką jazdy i wyjątkowo wyrafinowanym materiały projektowe, aby naprawdę na nowo zdefiniować sektor supersamochodów.
 
Sercem Valhalla jest zupełnie nowy układ napędowy PHEV z trzema silnikami; najważniejszym z nich jest montowany z tyłu pośrodku silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Najbardziej zaawansowany, responsywny i najwydajniejszy silnik V8, jaki kiedykolwiek zamontowano w Aston Martinie, wyposażony jest w spłaszczony wał korbowy, który zwiększa responsywność. Rozpędzając się do 7200 obr./min i rozwijając 750 KM, przenosi napęd wyłącznie na tylną oś. Wydychając przez lekki układ wydechowy z aktywnymi klapami, aby uzyskać regulowany i autentyczny charakter dźwięku Astona Martina, ma również górne rury wydechowe, aby zmaksymalizować wizualny i dźwiękowy dramat.


Uzupełnieniem tego nowego silnika V8 jest hybrydowy system akumulatorowy o mocy 150 kW/400 V, wykorzystujący parę silników elektrycznych; jeden montowany na przedniej osi, a drugi na tylnej osi. Układ elektryczny zapewnia kolejne 204 KM, co przekłada się na łączną moc wyjściową 950 KM. Podczas jazdy w trybie EV energia z akumulatora jest kierowana wyłącznie na przednią oś. W innych trybach jazdy moc akumulatora jest dzielona między przednią i tylną oś, a wartość procentowa wysyłana do każdej osi stale zmienia się w zależności od wymagań jazdy. W niektórych sytuacjach 100% mocy akumulatora może zostać wysłane na tylną oś, uzupełniając pełną moc ICE V8 w celu uzyskania maksymalnych osiągów.
 
Uzupełnieniem układu napędowego jest całkowicie nowa 8-biegowa przekładnia DCT. Ta nowa skrzynia biegów z łopatkami, zaprojektowana i zbudowana specjalnie dla Aston Martina, została opracowana specjalnie dla ery hybryd. Wyposażona w e-reverse (który wykorzystuje silniki elektryczne PHEV, a tym samym zmniejsza masę, eliminując potrzebę stosowania konwencjonalnego biegu wstecznego), przekładnia posiada również elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-Diff) na tylnej osi, zapewniający maksymalną przyczepność i zwinność .
 
Energia elektryczna jest również wykorzystywana do poprawy kontroli i reakcji przy niskich prędkościach, a także do zapewnienia możliwości cofania. A dzięki chwilowemu momentowi obrotowemu z silników elektrycznych, system hybrydowy wzmacnia silnik V8, zapewniając rewelacyjne przyspieszenie podczas ruszania i reakcję na biegu. Doskonałe osiągi są dodatkowo wspomagane przez silnik elektryczny i silnik V8 ICE, które mogą jednocześnie obsługiwać różne biegi w DCT, co umożliwia maksymalny moment obrotowy o wartości 1000 Nm.
 
Działając tylko w trybie EV, Valhalla będzie mogła osiągnąć maksymalną prędkość 130 km/h i ma zasięg zerowej emisji wynoszący 15 km. Uwalniając wszystkie 950 KM, Valhalla osiągnie prędkość maksymalną 330 km/h i ukończy sprint od 0 do 100 km/h na godzinę w zaledwie 2,5 sekundy.



BMW XM Label Red, najmocniejszy model BMW M, jaki kiedykolwiek powstał
Super Cars | 12.04.23

BMW XM Label Red, najmocniejszy model BMW M, jaki kiedykolwiek powstał

738 KM. BMW M prezentuje jeszcze mocniejszą, bardziej ekskluzywną wersję swojego pierwszego w historii zelektryfikowanego pojazdu o wysokich osiągach.

Acura zapowiada projekt Performance Electric Vision
Concept Cars | 19.08.23

Acura zapowiada projekt Performance Electric Vision

Podczas Monterey Car Week, Acura ponownie sprawia, że Półwysep Monterey jest miejscem do dzielenia się swoją wizją przyszłego modelu.

Rimac Nevera, najszybszy na świecie
Elektryczne | 17.11.22

Rimac Nevera, najszybszy na świecie

Rekordowy Rimac Nevera osiąga 412 km/h, stając się najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie.