Valhalla będzie rewolucyjnym hipersamochodem z silnikiem umieszczonym centralnie, zawierającym koncepcje i technologie zaczerpnięte bezpośrednio z F1.
Koncepcja Valhalla przekształciła się w prawdziwie skoncentrowany na kierowcy supersamochód w model produkcyjny.
Transformacyjna podróż Astona Martina robi ogromny krok naprzód dzięki samochodowi koncepcyjnemu Valhalla, wprowadzonemu do produkcyji jako niezwykły, naprawdę skupiony na kierowcy hybrydowy supersamochód z centralnie umieszczonym silnikiem.
Prowadzona przez dyrektora generalnego Aston Martin, Tobiasa Moersa, Valhalla jest najnowszym i najważniejszym produktem w dotychczasowej strategii marki Project Horizon, samochód, który poszerzy portfolio modeli, aby odzwierciedlić obecność Aston Martina w Formule 1, ustanowi najlepsze w swojej klasie standardy osiągów, dynamiki i przyjemności z jazdy oraz zapewni przejście od spalinowych do hybrydowych do w pełni elektrycznych układów napędowych.
Zbudowana z wykorzystaniem doświadczenia w zakresie podwozia, aerodynamiki i elektroniki wykutej w Formule 1 oraz najnowocześniejszej technologii hybrydowego układu napędowego w sercu, Valhalla jest niesamowitą technologiczną wizytówką. Jednak z dala od wyprowadzania kierowcy z obiegu, jedynym celem Valhalla jest zanurzenie go w nowy rodzaj wrażeń z jazdy supersamochodem. Taki, który wnosi bezprecedensową ekscytację, radość i zaangażowanie kierowcy na szczyt sektora supersamochodów.
Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu, niesamowitym poziomom docisku i zapierającej dech w piersiach kombinacji błyskawicznego momentu obrotowego z akumulatora i intensywności iskrzącego silnika V8, połączenie surowych emocji i wydajności hybrydy Valhalla odzwierciedla nową erę. Jednym z nich jest zmiana nastawienia i oczekiwań, która wymaga, aby współczesne supersamochody były nie tylko sensacyjne i ekscytujące w prowadzeniu, ale także odzwierciedlały technologię stosowaną w sportach motorowych na najwyższym poziomie. Jako taka Valhalla jest w czołówce, autentyczny szosowy samochód wyścigowy nowej generacji Aston Martin, zaprojektowany z myślą o kierowcy, dla kierowcy i zbudowany tak, aby sprawiał przyjemność.
Valhalla zwiastuje nową definicję Astona Martina. Z umieszczonym centralnie silnikiem benzynowo-akumulatorowym o mocy 950 KM, nową strukturą z włókna węglowego i aerodynamiką ukształtowaną przez pionierską filozofię po raz pierwszy zaobserwowaną w rewolucyjnym Aston Martinie Valkyrie, Valhalla zapewni idealną równowagę między osiągami hipersamochodu i zaawansowanym układem napędowym, dynamiką jazdy i wyjątkowo wyrafinowanym materiały projektowe, aby naprawdę na nowo zdefiniować sektor supersamochodów.
Sercem Valhalla jest zupełnie nowy układ napędowy PHEV z trzema silnikami; najważniejszym z nich jest montowany z tyłu pośrodku silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Najbardziej zaawansowany, responsywny i najwydajniejszy silnik V8, jaki kiedykolwiek zamontowano w Aston Martinie, wyposażony jest w spłaszczony wał korbowy, który zwiększa responsywność. Rozpędzając się do 7200 obr./min i rozwijając 750 KM, przenosi napęd wyłącznie na tylną oś. Wydychając przez lekki układ wydechowy z aktywnymi klapami, aby uzyskać regulowany i autentyczny charakter dźwięku Astona Martina, ma również górne rury wydechowe, aby zmaksymalizować wizualny i dźwiękowy dramat.
Uzupełnieniem tego nowego silnika V8 jest hybrydowy system akumulatorowy o mocy 150 kW/400 V, wykorzystujący parę silników elektrycznych; jeden montowany na przedniej osi, a drugi na tylnej osi. Układ elektryczny zapewnia kolejne 204 KM, co przekłada się na łączną moc wyjściową 950 KM. Podczas jazdy w trybie EV energia z akumulatora jest kierowana wyłącznie na przednią oś. W innych trybach jazdy moc akumulatora jest dzielona między przednią i tylną oś, a wartość procentowa wysyłana do każdej osi stale zmienia się w zależności od wymagań jazdy. W niektórych sytuacjach 100% mocy akumulatora może zostać wysłane na tylną oś, uzupełniając pełną moc ICE V8 w celu uzyskania maksymalnych osiągów.
Uzupełnieniem układu napędowego jest całkowicie nowa 8-biegowa przekładnia DCT. Ta nowa skrzynia biegów z łopatkami, zaprojektowana i zbudowana specjalnie dla Aston Martina, została opracowana specjalnie dla ery hybryd. Wyposażona w e-reverse (który wykorzystuje silniki elektryczne PHEV, a tym samym zmniejsza masę, eliminując potrzebę stosowania konwencjonalnego biegu wstecznego), przekładnia posiada również elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-Diff) na tylnej osi, zapewniający maksymalną przyczepność i zwinność .
Energia elektryczna jest również wykorzystywana do poprawy kontroli i reakcji przy niskich prędkościach, a także do zapewnienia możliwości cofania. A dzięki chwilowemu momentowi obrotowemu z silników elektrycznych, system hybrydowy wzmacnia silnik V8, zapewniając rewelacyjne przyspieszenie podczas ruszania i reakcję na biegu. Doskonałe osiągi są dodatkowo wspomagane przez silnik elektryczny i silnik V8 ICE, które mogą jednocześnie obsługiwać różne biegi w DCT, co umożliwia maksymalny moment obrotowy o wartości 1000 Nm.
Działając tylko w trybie EV, Valhalla będzie mogła osiągnąć maksymalną prędkość 130 km/h i ma zasięg zerowej emisji wynoszący 15 km. Uwalniając wszystkie 950 KM, Valhalla osiągnie prędkość maksymalną 330 km/h i ukończy sprint od 0 do 100 km/h na godzinę w zaledwie 2,5 sekundy.