Wykonany ręcznie w Modenie we Włoszech jest hołdem dla Alfa Romeo 33 Stradale z 1967 roku, legendarnego samochodu sportowego marki z silnikiem umieszczonym centralnie.
Alfa Romeo zaprezentowała dziś 4C Spider 33 Stradale Tributo, zainspirowany Alfa Romeo 33 Stradale z 1967 roku, legendarnym samochodem sportowym marki z silnikiem umieszczonym centralnie. Tylko 33 sztuki tej limitowanej edycji 4C Spider zostaną wyprodukowane w Ameryce Północnej.
„Od momentu wprowadzenia na rynek w 2014 roku, 4C był pojazdem typu halo dla Alfy Romeo, ekscytującym entuzjastą na całym świecie i pionierem wznowienia marki w Ameryce Północnej” - powiedział Tim Kuniskis, globalny szef Alfa Romeo. „4C Spider 33 Stradale Tributo to natychmiastowy klasyk Alfy Romeo, który przekazuje pochodnię kolejnej generacji kultowych samochodów Alfa Romeo, w tym nadchodzącemu crossoverowi Tonale PHEV, którego produkcja rozpocznie się w przyszłym roku”.
4C Spider 33 Stradale Tributo jest dostępny wyłącznie w trójwarstwowym kolorze Rosso Villa d'Este, z szaro-złotymi 5-otworowymi felgami aluminiowymi (18-calowe przednie / 19-calowe tylne) i kompozytowymi sportowymi siedzeniami pokrytymi czarnym zamszem Dinamica® i skóry tytoniu. Wyraźnie wyeksponowany w kokpicie 4C Spider 33 Stradale Tributo ma dedykowane tabliczki na desce rozdzielczej, bocznych progach i konsoli środkowej, z których ostatnia jest stopniowo numerowana. Klienci otrzymują również pasującą, ponumerowaną książkę zaprojektowaną przez Centro Stile (Centrum Projektowe), która zawiera kronikę koncepcji projektowej 4C, technologii, materiałów i zakładu montażowego w Modenie, a także historii 33 Stradale.
Rodowód wyścigowy 4C jest widoczny w najnowocześniejszym, inspirowanym Formułą 1 podwoziu monocoque z włókna węglowego, po raz pierwszy zaprezentowanym w czerwonym, przezroczystym wykończeniu. Co więcej, znaczna część wyposażenia 4C Spider 33 Stradale Tributo, wcześniej opcjonalna, jest standardem, w tym centralnie zamontowany układ wydechowy Akrapovic z podwójnym trybem, wyścigowe zawieszenie, bi-ksenonowe reflektory, ładowarka akumulatora, pokrowiec na samochód, zamszowe / skórzane siedzenia i halo z włókna węglowego, tylne skrzydło i lusterka z włoskiej flagi. Podobnie określony 4C Spider miałby sugerowaną cenę detaliczną wynoszącą tysiące więcej. Dopełnieniem wyrafinowanego wyglądu zewnętrznego są nowe plakietki „Centro Stile Alfa Romeo” oraz dostępny przedni wlot powietrza i tylny dyfuzor w kolorze fortepianowej czerni.
Zaawansowane technologie 4C Spider 33 Stradale Tributo obejmują 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów Alfa i całkowicie aluminiowy turbodoładowany silnik o pojemności 1750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim, dwoma intercoolerami i zmiennymi fazami rozrządu, wytwarzający 237 koni mechanicznych i 258 funtów na stopę. momentu obrotowego. Ważąc mniej niż 2500 funtów, 4C Spider 33 Stradale Tributo zapewnia imponujący stosunek mocy do masy wynoszący 10,4 funta / KM, rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w 4,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 160 mil na godzinę. Alfa Romeo 4C Spider 33 Stradale Tributo 2020 oznacza ostatnią serię produkcyjną 4C Spider dla Ameryki Północnej.