Na Tokyo Auto Salon 2022 Lexus zaprezentował dwa prototypowe auta do jazdy w terenie. NX PHEV Offroad Concept oraz wodorowy ROV Concept, luksusowy buggy.
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Tokio zadebiutowały dwa koncepcyjne modele Lexusa – NX PHEV OFFROAD Concept oraz wodorowy ROV Concept. Oba prototypy reprezentują dwa różne pomysły na to, jak połączyć w luksusowym pojeździe 4x4 solidne właściwości jezdne poza asfaltem z niskoemisyjnym napędem.
Koncepcyjny Lexus NX PHEV OFFROAD
NX PHEV OFFROAD Concept bazuje na NX 450h+, pierwszym modelu Lexusa z napędem hybrydowym typu plug-in, który jest w sprzedaży od listopada 2021 roku. NX PHEV OFFROAD to auto wyjątkowo przyjazne środowisku o minimalnej emisji spalin i dużym zasięgu w trybie elektrycznym, a jednocześnie świetnych osiągach i wyrafinowanej kulturze jazdy. Auto zachęca do off-roadowych przygód za sprawą dużego prześwitu, terenowych opon o dużej średnicy oraz specjalnie dobranej dwukolorowej kompozycji brązowego lakieru Iron Oxide z matowym czarnym lakierem.
Lexus ROV Concept – luksusowy buggy
Pojazd ROV Concept (skrót od: Recreational Off-highway Vehicle) wykracza poza tradycyjne myślenie o jeździe po drogach i w terenie za sprawą swoich kompaktowych wymiarów i luksusowego wykończenia. Jego zadaniem jest zapewnić takie wrażenia z jazdy w terenie, jakich nie daje żadne auto osobowe. Co więcej, to pierwszy Lexus z nieemitującym CO2 spalinowym silnikiem wodorowym, co sprawia, że jest to przyjazne dla środowiska auto, które jednocześnie zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy za sprawą dźwięków i wibracji silnika spalinowego.
Audi S1 Hoonitron ma dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, moc, podwozie z włókna węglowego. Audi Sport opracowało go wyłącznie dla Kena Blocka.
Najnowszy model marki zadebiutował z udoskonaloną stylistyką, dostępnym hybrydowym układem napędowym i nowymi funkcjami łączności, w tym technologią bezdotykowego wspomagania kierowcy.